ایسنا: با توجه به مازاد مصرف گوشت در داخل و ذخایر موجود از گوشت قرمز، صادرات دام زنده سبک و سنگین آسیبی به بازار داخلی این محصول نمی‌زند و باعث افزایش قیمت نخواهد شد.

حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی در این باره اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه تقریبا در تولید داخلی گوشت قرمز مازاد مصرف وجود دارد و شرایط به‌گونه‌ای است که کشش بازار برای تقاضای گوشت قرمز کم است، اگر برنامه‌ای برای مازاد موجود تدوین و اجرا نشود، تولیدکنندگان با مشکل جدی مواجه می‌شوند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام طی ۶ ماه گذشته که صادرات دام سنگین آزاد شد، هیچ مشکلی در بازار داخلی به وجود نیامد، اما یکی از راه‌هایی که می‌تواند استمرار تولید را در داخل تامین کند و انگیزه تولیدکنندگان را افزایش دهد، صادرات است که در همه کشورهای دنیا چنین سیاستی اتخاذ می‌شود. رکنی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر تعداد زیادی صادرات دام سنگین انجام نشد و با توجه به ذخایر موجود شرکت پشتیبانی امور دام از گوشت قرمز و سفید به نظر نمی‌رسد مشکلی در بازار داخلی به وجود آید. در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار تن از ظرفیت تولید داخلی قابل خرید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام است که در صورت صلاحدید، این شرکت اقدام به خرید خواهد کرد.