خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از تصمیم‌گیری درباره قیمت خرید تضمینی گندم تا پایان شهریور خبر داد و گفت: تصمیم‌گیری درباره قیمت جدید نان با دولت است. در ضمن ذخیره‌سازی چهار کالای اساسی تا نوروز ۹۴ انجام شده است. عباس قبادی افزود: شرایط ذخیره‌سازی برنج، روغن، گندم و شکر در سال‌جاری نسبت به چند سال اخیر بی‌سابقه و عالی است و می‌توان مدعی بود تا پایان ایام عید نوروز سال آینده جوابگوی نیاز کشور است. وی با اشاره به اینکه ذخیره‌سازی توسط بخش خصوصی و دولتی انجام شده است، ادامه داد: فعلا بحث خاصی در رابطه با افزایش قیمت نان مطرح نیست؛ اما از جهت قانونی و کاهش فاصله قیمت گندم، آرد و نان دولت باید در رابطه با آن تصمیم بگیرد. او تاکید کرد: طبق توافق وزرای صنعت و کشاورزی وظایف و اختیارات شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنان زیر نظر وزارت صنعت پیگیری می‌شود و این در حالی است که این وظایف در شهرستان‌ها به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

قبادی افزود: اجرای قانون انتزاع در آغاز مشکلاتی را به همراه دارد که با گذر زمان و تدبیر صحیح، این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: خرید گندم داخلی تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت و تاکنون ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خریداری شده و هزینه بیش از ۵ میلیون تن از آن پرداخت شده است.