گروه بازرگانی: نشست شورای روسای اتاق‌های سراسر کشور با حضور رئیس اتاق ایران و رئیس اتاق اصناف ایران با محوریت بررسی راهکارهای افزایش تعامل میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق اصناف ایران، در محل اتاق ایران برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، غلامحسین شافعی، درخصوص صدور کارت‌های بازرگانی ۵ ساله گفت: اتاق ایران اطلاعی در این زمینه نداشت و با وجود کمیته مربوط به این کار، این تصمیم از سوی دولت اعلام شد و اکنون لازم است آیین‌نامه‌ای در اتاق‌های سراسر برای اعمال روشی یکسان، مدون شود. رئیس پارلمان بخش خصوصی ایران به ابلاغیه وزارت کشور به استانداران درخصوص لزوم برگزاری شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ایجاد هسته‌های مشورتی با بخش خصوصی در سراسر استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد این هسته مشورتی با حضور مشاوران اتاق‌ها در کنار شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی می‌تواند بسیار مفید فایده باشد.

وی تاکید کرد: همکاری اتاق ایران، اتاق اصناف و اتاق تعاون می‌تواند آثار اقتصادی فراوانی داشته باشد.

رئیس اتاق ایران تصریح کرد: همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اتاق اصناف ایران باید در سراسر کشور و به صورت یکپارچه صورت گیرد تا بتوانیم به روند توسعه کشور کمک کنیم. علا میرمحمدصادقی، نایب رئیس اتاق ایران نیز همکاری میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و اتاق اصناف ایران را اتفاق مبارکی دانست و آرزو کرد که این تعامل و همکاری هر روز افزایش یابد. محسن جلال‌پور، دیگر نایب رئیس اتاق ایران نیز بیان کرد: مصوبه صدور کارت‌های ۵ ساله غافلگیرانه بود و پیش از نتیجه‌گیری کمیته‌ای که در این باره تشکیل شده، این تصمیم اعلام شد. وی یادآور شد: تا پیش از این قرار بود براساس رتبه‌بندی شرایطی ایجاد شود تا بازرگانانی که رتبه مناسبی دارند، امکان دریافت کارت‌های چند ساله را داشته باشند.

نایب رئیس اتاق ایران درخصوص همکاری با اتاق اصناف تصریح کرد: اتاق اصناف و اتاق بازرگانی باید در کنار یکدیگر دیده شوند و در نشست‌های داخلی مطرح شود که همگرایی و همکاری میان این دو نهاد سبب قوت تصمیم‌گیری‌ها خواهد شد. علی فاضلی، رئیس اتاق اصناف ایران نیز بیان کرد: تلاش ما این بوده که به همکاری میان اتاق اصناف ایران و اتاق بازرگانی ایران شکل جدیدی داده و بهره‌وری بیشتری داشته باشیم. وی عنوان کرد: وقتی قانون نظام صنفی در مجلس مطرح شد، ما مجموعه اتاق بازرگانی را به عنوان عضو تاثیرگذار در کمیسیون‌های نظارت بر اصناف مطرح کردیم که کار بسیار بزرگی بود. فاضلی ادامه داد: نباید در چند سال گذشته اجازه می‌دادیم که اصناف به این شدت رشد کنند و متاسفانه دلالی غیرمفید رشد عجیبی در ساختار اقتصادی کشور داشته که آثار نامطلوبی دارد.