گروه بازرگانی: رئیس سازمان توسعه تجارت ایران و سفیر قزاقستان در تهران ضمن دیدار و گفت‌وگو بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی بین تهران و آستانه تاکید کردند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، ولی‌الله افخمی‌راد در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی ایران و کشورهای همسایه، ضمن اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دوست و همسایه گفت: گسترش روابط با کشور قزاقستان از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای فعالان اقتصادی ایران در حوزه‌های مختلف تولید محصولات تزیینی، ترانزیت کالا، امور بانکی، ساخت‌و‌ساز، کشاورزی، اکتشاف معادن، ساخت خودرو و ماشین‌آلات کشاورزی، ابراز امیدواری کرد: امید است شاهد رشد روزافزون همکاری‌های اقتصادی و تبادلات تجاری بین تهران و آستانه باشیم.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به بازدید پیشین مسوولان اقتصادی قزاقستان از ایران اظهار کرد: ما زمینه‌های خوبی برای همکاری داریم و امیدواریم شاهد گسترش تبادل اقتصادی میان تجار قزاق و ایرانی در استان‌های خراسان، گلستان و مازندران باشیم. وی در ادامه پیشنهاد کرد تا نمایشگاهی از محصولات و کالاهای ایرانی در قزاقستان برگزار شود تا قزاق‌ها بیش از پیش با توانمندی‌های ایرانی‌ها آشنا شوند.

افخمی‌راد با اشاره به اتمام پروژه خط‌ آهن در مرز ایران تاکید کرد: لازمه تجارت موفق تسریع در رفت و آمد و همکاری در بخش ترانزیت است و استفاده از خط آهن، راهکاری در تسریع تبادلات تجاری و اقتصادی بین دو کشور محسوب می‌شود.