گروه بازرگانی: نخستین انتخابات اتاق اصناف پس از ادغام مجامع تولیدی و توزیعی در حالی در محل هتل انقلاب تهران برگزار شد که پنج نفر به‌عنوان اعضای اصلی و ۲ نفر به‌عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند. بر این اساس، ابراهیم درستی رئیس اتحادیه صوت و تصویر تهران با ۸۱ رای بیشترین تعداد آرا را به خود اختصاص داد و پس از او، خسرو ابراهیمی رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس با ۷۵ رای، علی فاضلی، رئیس اتحادیه در و آلومینیوم با ۷۰ رای، حسین درودیان رئیس اتحادیه الکترونیک با ۵۴ رای و علیرضا راسی رئیس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه و پارکینگ به‌عنوان اعضای اصلی اتاق اصناف تهران انتخاب شدند.

همچنین تقی علی‌اکبری رئیس اتحادیه باتری‌سازان و محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی به عنوان ۲ عضو علی‌البدل انتخاب شدند. این در حالی است که قاسم نوده فراهانی، رئیس اتحادیه تجهیزات پزشکی و یکی از کاندیداهای این مرحله انصراف داد تا پس از سه دوره با شورای اصناف خداحافظی کند. به این ترتیب هفته آینده انتخابات هیات رئیسه برای انتخاب رئیس اتاق اصناف تهران به صورت داخلی و محرمانه برگزار خواهد شد.

بر این اساس انتخابات شورای اصناف کشور از صبح روز گذشته همزمان در سی و یک استان برگزار شد که از هر اتاق شهرستان ۵ نفر به‌عنوان اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد تا پس از این مرحله، با نامزد شدن کاندیداها از سراسر کشور، انتخابات اتاق اصناف کشوری برگزار شود.