شاتا- قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در قانون نظام صنفی کشور و افزایش مدت زمان تصدی پست‌های مدیریتی، در این تشکل‌ها گفت: سی و یکم اردیبهشت‌ماه در تهران و همه شهرستان‌های کشور به طور همزمان نخستین انتخابات اتاق‌های اصناف شهرستان‌های کشور برگزار می‌شود. مجتبی خسروتاج با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: در انتخابات این دوره برای اولین‌بار برای تقویت تشکل‌های صنفی نگاه متمرکزی برای مدیریت اصناف شکل گرفته و برهمین اساس مجامع تولیدی و توزیعی در تهران و سایر شهرستان‌هایی که تاکنون ادغام نشده‌اند، در هم ادغام و در همه شهرستان‌های کشور تبدیل به اتاق‌ اصناف می‌شوند. وی افزود: براساس قانون نظام‌صنفی، برگزیدگان این دوره از انتخابات اتاق‌های اصناف کشور که با رای مستقیم روسای اتحادیه‌های صنفی و با نظارت کمیسیون عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان‌ها برگزیده می‌شوند، برای مدت چهار سال مسوولیت نظارت بر اصناف کشور را به صورت متمرکز برعهده خواهند گرفت.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در بخش اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی و روان‌سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار با محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویت رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به کارگیری همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نیروی انسانی موجود در کشور در این انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

خسروتاج اظهار امیدواری کرد: در این دوره با انتخاب چهره‌های اصیل، با تجربه و کارآزموده، اصناف بتوانند وظیفه خود را در سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره تولید تا مصرف با توجه به نقش آنها در ایجاد ارزش، به‌ویژه با ارتقای سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقای آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه نسبت به انقلاب و کشور ادا کنند. روسای حدود هشت‌هزار اتحادیه صنفی در کشور سی و یکم اردیبهشت ماه امسال در حدود ۴۰۰ شهرستان به طور همزمان نمایندگان اتاق‌های اصناف را تعیین می‌کنند.