خبرگزاری مهر- رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با تاکید بر ضرورت نظارت بر تخصیص سهم تولید از اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: تدبیر برای مدیریت پولی و مالی و نظارت بر بانک‌ها، بهترین راه حمایت از تولید است. محمدرضا دیانی در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: منابع مالی که قرار است از سوی دولت به بخش تولید کشور اختصاص یابد، باید با نظارت دقیق همراه باشد تا همه بخش‌های تولیدی از آن بهره‌مند شوند و رانتی در این میان ایجاد نشود.

رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: در این میان به نظر می‌رسد که رونق تولید بهترین راه حمایت از تولیدکنندگان باشد؛ چراکه هم اکنون بیشتر واحدهای تولیدی با ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند و رشد منفی تولید کماکان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم موضوع تورم را حل کرده و قیمت‌ها را در اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها کنترل کنیم، بهتر است که نظارت بر سیستم‌های پولی و مالی کشور صورت گیرد تا منابع به صورت هدفمند به بخش‌های واقعی تولید برسد و وارد فضاهای سفته بازانه نشود. به گفته دیانی، اصلاح نرخ حامل‌های انرژی تاثیر زیادی بر تولید ندارد، اما شرط آن این است که دولت هزینه‌های سربار را افزایش ندهد و شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که تولید رونق گیرد، در غیر این صورت با هر راهی به جز افزایش تولید، قیمت‌ها افزایش خواهد یافت. وی اظهار کرد: همان‌طور که تیم اقتصادی دولت به صورت مرتبط تورم را کنترل می‌کند باید سایر عوامل را نیز کنترل کرده و بر آن نظارت داشته باشد که به نظر می‌رسد از جمله آن، سیستم بانکی است؛ چراکه هر دستور مناسبی که از سوی دولت برای بانک‌ها صادر می‌شود، با جدیت پیاده نمی‌شود و هر بانک ساز خود را می‌زند.