گروه بنگاه‌ها- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار نوروزی دبیرکل، اعضای هیات مدیره اتاق تعاون ایران و تعاونگران گفت: بخشی از منابع درآمدی هدفمندی یارانه‌ها به تعاونی‌ها اختصاص می‌یابد. همچنین در این دیدار، دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران از راه‌اندازی کمپین انصراف داوطلبانه دریافت یارانه در بخش تعاون خبر داد و ابراز امیدواری کرد: موج انصراف تعاونی‌ها از دریافت یارانه، می‌تواند هدیه‌ای از طرف بخش تعاون به اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه در روزهای ابتدایی سال ۹۳ باشد. به گزارش روابط عمومی اتاق تعاون ایران، در این دیدار که هفته گذشته در محل وزارتخانه برگزار شد، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از توزیع ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اعتباری از سوی بانک‌های عامل برای بخش اشتغال در استان‌ها خبر داد و گفت: در سال جدید، تعاونی‌ها نیز می‌توانند از این اعتبار بهره بگیرند. رایزنی برای اخذ خط اعتباری مستقل

ربیعی در دیدار با تعاونگران کشور افزود: تلاش داریم بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها را که به تولید اختصاص پیدا خواهد کرد به شبکه‌های تعاونی نیز سوق بدهیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از رایزنی برای اخذ خط اعتباری مستقل از صندوق توسعه ملی برای برطرف شدن مشکلات اقتصادی در این حوزه خبر داد و گفت: باید با تغییر باورها نسبت به تعاون، از امکانات مختلف برای تقویت تعاونی‌ها در اشکال مختلف بهره‌مند شد. وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ‌ارزش اجتماعی کارکردهای بخش تعاونی که به نظر من مهم‌تر از کارکردهای اقتصادی آن است، باید مورد ارزیابی قرار گرفته و به جامعه منعکس شود، چرا که رویکرد سرمایه‌گذاران در این بخش با نگاهی به تاثیرات اجتماعی فعالیت‌های اقتصادی است و این ارزش اجتماعی نباید هیچ‌گاه نادیده گرفته شود، بلکه تشکل‌های تعاونی باید در این زمینه با اجرای طرح‌های مطالعاتی پیشگام باشند. وی با بیان اینکه عدم باور به تعاونی‌ها مشکلی برون‌ساختاری است، عنوان کرد: اصلاح باور بیرونی به مساله تعاون و نشان دادن کارکردهای تعاونی، به حل این مشکل کمک می‌کند. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بر لزوم بررسی لایحه پیشنهادی اصلاح قانون تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود این لایحه هرچه زودتر تصویب شود.

اتحاد برای پیشبرد اهداف

در این دیدار محمدصادق مفتح، دبیرکل اتاق تعاون مرکزی ایران نیز خواستار اتحاد تعاونگران و همدلی آنها برای پیشبرد اهداف بخش تعاون و انجام کارهای جهادی شد. وی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» گفت: تعاونگران در تمامی دوران انقلاب اسلامی همراه نظام بوده‌اند و در سال جاری نیز بیش از پیش، با عزم ملی و تلاش‌های جهادی، در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام برخواهند داشت.