ایسنا - معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان گفت: از ابتدای بهمن ماه طرح تشدید نظارت بر بازار تامین کالای شب عید آغاز و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال نظارت‌ها بر بازار توزیع شدت می‌یابد. مجتبی فراهانی با اشاره به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و آغاز طرح‌های نظارتی بازار شب عید، اظهار کرد: مطابق رویه سال‌های گذشته بسته نظارتی و پالایش بازار شب عید تهیه و مقدمات اجرای آن در حال فراهم شدن است.

وی افزود: این بسته در جلساتی که در بهمن‌ماه برگزار می‌شود، تهیه خواهد شد و سیب و پرتقال و سایر کالاهای پرمصرف عمده مواردی است که مقدمات لازم برای جلوگیری از هرگونه تخلف در مورد آنها اتخاذ می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله‌ بررسی، کنترل و نظارت تامین کالا هستیم، تصریح کرد: چالش‌ها را از حداقل پنج سال قبل در بازار شب عید مورد بررسی قرار دادیم و امسال سعی کردیم، نقاط ضعف‌ قبلی را برطرف کنیم.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان با تاکید بر اینکه این مشکلات به تمام استان‌های کشور ابلاغ شده است، ابراز امیدواری کرد امسال با مشکلات سال گذشته به‌خصوص گرانی و کمبود پرتقال در ایام نوروز مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه تشدید بازرسی‌ها از شبکه تامین کالا از اول بهمن‌ماه آغاز شده است، گفت: پس از این با نزدیک شدن به شب عید بازرسی‌ها در شبکه توزیع کالا تشدید خواهد شد.

فراهانی در پایان درباره‌ تعداد بازرسان طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید، اظهار کرد: ۳ هزار و ۵۰۰ بازرس و ۲۱هزار ناظر افتخاری به صورت نامحسوس در این طرح حضور

دارند.