گروه بازرگانی- نخستین نشست سراسری هیات زنان بازرگان ایران هفته گذشته در حالی در شهر اصفهان برگزار شد که موضوعاتی از جمله تشکیل دبیرخانه کانون، نمایشگاه‌های کشورهای اسلامی، نمایشگاه برترین مواد غذایی و همچنین بحث تامین بودجه برای کانون زنان بازرگان استان‌ها از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود. هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی ارائه رویکردهای مناسب به همه فعالان اقتصادی و بهره‌گیری از روش‌ها و شیوه‌های بزرگان به عنوان الگوهای اسلامی، ایجاد یک جامعه بهتر برای دور شدن از آسیب‌های اجتماعی و استفاده از فکر سالم، ایده برتر و راه‌حل‌های مفید است که توسط کارآفرینان برتر و با ذکر الگوهای اخلاقی اسلامی آنها و در جهت پیشبرد جامعه به‌کار گرفته می‌شود. گفت‌وگوی کوتاه ذیل با زهرا اخوان‌نسب، رئیس کانون زنان بازرگان ابعاد بیشتری از فعالیت‌های این کانون را روشن کرده که در ادامه می‌خوانید:

نشست‌های کانون زنان در چه فاصله‌های زمانی و با چه رویکردی برگزار می‌شود؟

از اولین باری که جلسات تشکیل شده با هماهنگی هیات‌مدیره بوده و تلاش بر این بوده که تعامل میان استان‌های مختلف برقرار شود. فعالیت‌های انجام شده توسط کانون استان‌ها در جلسات بیان شده و تشکل استان‌های مختلف نیز با هماهنگی و براساس ظرفیت‌ها و همچنین توانمندی‌های خود پیش می‌روند. امیدواریم این نشست‌ها به صورت دوره‌ای و مستمر در استان‌ها ادامه داشته باشد. باید اضافه کنم نشست بعدی در شهر مشهد برگزار خواهد شد و زمان برگزاری این نشست‌ها ۲ یا ۳ ماه یک‌بار خواهد بود.

فعالیت شعب کانون زنان بازرگان را در استان‌های مختلف چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امیدوارم با ادامه نشست‌ها، زنان عضو کانون‌ این انگیزه را پیدا کنند که به دنبال الگوبرداری از یکدیگر و بالابردن سطح فعالیت‌هایشان باشند. طبیعی است اگر کانون استانی بهتر کار کند مورد توجه بیشتری قرار می‌گیرد و از آنها تجلیل می‌شود، چرا که افراد توانمند زیادی در آنجا فعالیت دارند، اما در کل باید بگویم از سوی ما نمی‌تواند مقایسه‌ای بین کانون‌های استان‌ها صورت گیرد، زیرا شرایط کاری آنها یکسان نیست.

یکی از درخواست‌های اعضای هیات‌مدیره کانون استان‌ها این است که تخصیص بودجه مالی برای کانون‌ها منظور شود، در این زمینه چه اقداماتی انجام شده است؟

این موضوع از سوی دوستان مطرح و بنا به درخواست آنها مقرر شد ما از کانون این موضوع را برای رسیدگی به اتاق ایران ارجاع دهیم و اتاق ایران نیز به اتاق‌های استان‌ها اعلام کند که از نظر تامین بودجه این همکاری را با کانون زنان بازرگان فعال در استان خود داشته باشند.

برای برقراری ارتباط با سایر تشکل‌های استان‌ها چه برنامه‌هایی در دستور کار دارید؟

کانون تشکل‌های اساسی را تشکیل داده اما هنوز شعبه‌ای در استان‌ها ندارد. از ابتدای سال آینده قرار است تشکل‌های استان‌ها را تشکیل دهیم که تاکنون مقدمات شکل‌گیری هفت تشکل انجام شده است. در رابطه با استان البرز نیز باید بگویم مجمع آن تشکیل شده، اما در مورد هیات‌مدیره آن هنوز تصمیماتی باقی مانده که باید اتخاذ شود. همچنین برنامه‌ای هم برای تشکیل مجمع ۱۰ تشکل جدید دیگر در استان‌ها را نیز در برنامه کاری خود گنجانده‌ایم.