شاتا - عملکرد ۲۷۵ هزار و ۳۶ واحد انبار و سردخانه میوه و تره بار سراسر کشور طی ۶ ماهه سال جاری مورد بازرسی و نظارت ویژه ۵ هزار نیروی بازرس قرار گرفت. مجتبی قاسمی، مدیر کل بازرسی ویژه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به بازرسی از انبارها و سردخانه‌های میوه و تره‌بار اظهار کرد: این بازرسی‌ها شامل یک هزار و ۷۰۹ مورد نظارت بر مباشرین توزیع عمده ، ۱۹هزار و ۴۱ مورد در بخش عاملین صنفی توزیع خرده‌فروش سطح شهر، ۲۳ هزار و ۶۳ هزار و ۱۳۸ مورد از سایر بارفروشان میدان مرکزی و در نهایت ۱۶۶ هزار و ۱۲۹ مورد بازرسی از سایر واحدهای توزیعی سراسر کشور است.

قاسمی تصریح کرد: تشکیل ۲۸ پرونده تخلف در بخش مباشرین توزیع عمده به ارزش ۱۱۸ میلیون و ۲۹۶ هزار ریال، ۴ هزار و ۳۶۲ پرونده در زمینه بارفروشان میدان مرکزی به ارزش ۹ میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۲۹۱ ریال از دیگر اقدامات سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی این مدت است.

وی تصریح کرد: طی این بازه زمانی تعداد ۵۶۱ مورد پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۳۳ میلیون و ۷۲۱ هزار ریال و ۱۴ هزار و ۶۹۹ مورد پرونده دیگر به ارزش ۱۶ میلیارد و ۴۶۷ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۴۰۱ ریال به سایر واحدهای توزیعی اختصاص داشته است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۲۳ هزار و ۴۳۰ مورد از غرفه‌های عاملین توزیع در سطح میادین میوه و تره‌بار شهرداری‌ها بازرسی به عمل آمده که در این ارتباط جمعا یک‌هزار و ۷۲۵ مورد پرونده تخلف به ارزش کل یک میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۱۳ ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذی‌صلاح ارسال شده است.

قاسمی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا آخر شهریور به تعداد ۱۶ هزار و ۳۲۶ مورد شکایت‌های مردمی واصله از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور رسیدگی شده است، اظهار کرد: ۲۱ هزار و ۱۸ فقره پرونده تخلف منجر به تشکیل پرونده به ارزش ۲۹ میلیارد و ۸۱۴میلیون و ۴۲۰هزار و ۸۴۰ ریال شده است.