گروه بازرگانی- نشست کمیسیون تجارت اتاق تهران که با ابقای رییس کمیسیون و تعیین دو نایب رییس همراه بود، موضوع توافق ژنو و تاثیر آن بر تجارت ایران را مورد بررسی قرار داد. به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، دستور جلسه کمیسیون تجارت اتاق تهران با موضوع اثرات مذاکرات هسته‌ای ژنو بر روی تجارت خارجی ایران، این فرصت را داد که فعالان اقتصادی به شرح دیدگاه‌های خود و پیش‌بینی‌هایی که در رابطه با چشم‌انداز آتی صادرات و واردات دارند، بپردازند. سید حمید حسینی در همین رابطه، اثر مذاکرات ژنو و توافق به عمل آمده در این مذاکرات را روی حمل و نقل و صنعت پتروشیمی و نیز فروش نفت خام مثبت ارزیابی کرد و افزود: به‌رغم واکنش‌های مثبتی که طی روزهای پس از توافق ژنو در این بازار دیده شد، اما همچنان باید منتظر پروتکل‌های الحاقی بود تا آثار و نتایج توافقات هسته‌ای در تجارت خارجی ایران نمایان شود. او با بیان اینکه ظرفیت تجاری کشور به نصف کاهش یافته، پیش‌بینی کرد: در صورتی که کارشکنی‌هایی در این دور از مذاکرات اتفاق نیفتد، تا پایان سال جاری رونق به صادرات و واردات کشور بازگردد.

محمدرضا شجاع‌الدینی نیز با بیان اینکه حذف ایران کد و طرح شبنم انرژی زیادی از وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفت، افزود: اتاق بازرگانی باید آقای نعمت‌زاده را در مسیر حذف این موانع که از مدت‌ها قبل بر سر راه کسب و کار و تجارت قرار گرفته بود، حمایت می‌کرد. از این رو معتقدم که اتاق بازرگانی باید همراهی خود را با دولت به خوبی نشان دهد.

در همین رابطه محسن بهرامی رییس کمیسیون تجارت اتاق تهران عنوان کرد: اتاق بازرگانی باید در موضوعات حیاتی که با کسب‌وکار فعالان اقتصادی و در عین حال اقتصاد کشور درگیر است، به طور جدی ورود پیدا کرده و بیانیه صادر کند.