گروه بازرگانی - سفیر اتریش در ایران با روسای اتاق ایران و تهران دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی اتاق ایران، «ریچارد شنز»، قائم‌مقام اتاق فدرال اقتصادی اتریش و سفیر اتریش در ایران در دیدار با غلامحسین شافعی رییس اتاق ایران، با اشاره به اینکه اگر چه روابط دیپلماتیک و اقتصادی اتریش و ایران در دهه‌های گذشته تغییری نداشته است، ابراز امیدواری کرد گفت‌و‌گوهای دیپلماتیک انجام شده منجر به عادی‌سازی روابط ایران در سطح بین‌الملل شود. وی افزود: در صورت کاهش تحریم‌ها به خصوص ایجاد تسهیلات در زمینه تبادلات مالی، حضور شرکت‌ها در کنار هیات‌های تجاری آسان‌تر از امروز خواهد بود.

رییس اتاق ایران نیز اظهار کرد: کشور اتریش در زمانی که ایران با چالش‌ها و تنگناهای مختلفی روبه‌رو بود اتریش را در کنار خود می‌دید. پیش از این، ریچارد شنز، قائم‌مقام اتاق فدرال اقتصادی اتریش روز یکشنبه هفته جاری با یحیی آل‌اسحاق رییس اتاق تهران دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

رییس اتاق بازرگانی تهران نیز در این دیدار وضعیت اقتصادی دو کشور اتریش و ایران را دارای ظرفیت‌های بالا برای توسعه همکاری‌های اقتصادی عنوان و تاکید کرد: به دلیل تسلطی که می‌توان از طریق ایران بر بازارهای منطقه داشت، سرمایه‌گذاری در صنایع ایران می‌تواند بازدهی مناسبی برای شرکت‌های اتریشی داشته باشد. اتاق تهران در حالی میزبان ریچارد شنز بود که این اتاق قرار است اوایل سال میلادی آینده و بعد از تعطیلات ژانویه در اروپا هیاتی تجاری به اتریش اعزام کند. در پایان این دیدارها هم دو طرف بر تداوم مذاکرات و مبادله اطلاعات تاکید کردند و مقرر شد اولین گام‌های اجرایی در سفر هیات تجاری اتاق تهران به اتریش برداشته شود.