گروه بازرگانی- روز گذشته در حالی که سخنگوی ستاد تنظیم بازار از برنامه‌ریزی برای توزیع برنج، مرغ و شکر مورد نیاز هیات‌های مذهبی در ایام محرم و صفر خبر داد، معاون وزیر جهاد کشاورزی تغییر قیمت محصولات پروتئینی را منوط به جلسه روز دوشنبه (امروز) اعلام کرد. همچنین خبرها حاکی از آن است که کارگروهی برای تنظیم بازار قیمت مرغ و تخم‌مرغ با ارز مبادله‌ای تشکیل شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز اعلام کرده هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع تخم‌مرغ در استان تهران وجود ندارد. با این خبرها به نظر می‌رسد فعالیت‌های ستاد تنظیم بازار با جلسه روز دوشنبه شکل جدیدی به خود می‌گیرد.
علی‌اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در این باره گفت: در کنار جلسه تنظیم بازار، کارگروهی متشکل از نماینده وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حمایت و اتحادیه مرغداران تشکیل شده تا قیمت تمام شده مرغ با نهاده خریداری شده با ارز مبادله‌ای محاسبه و اعلام شود.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار افزود: به نظر من قیمت مرغ گرم ۶۵۰۰ تومان در هر کیلوگرم در شهر تهران منطقی است و برای تخم‌مرغ نیز کف حمایت تولیدی در حال حاضر تامین می‌شود.
پورکاوه گفت: هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری بین ۳۷۰۰ تا ۳۸۰۰ تومان است که با ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه‌های جانبی باید به دست مصرف‌کننده برسد.
سخنگوی ستاد تنظیم بازار در خصوص سیاست تنظیم بازار در ماه‌های محرم و صفر گفت: طبق روال سال‌های گذشته کالاهای اساسی مورد نظر هیات‌های مذهبی در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و استان‌ها مختار هستند که این کالاها را در مراکز توزیع یا به هیات‌های مذهبی تحویل دهند تا افزایش تقاضا در این ایام کنترل شود.
وی در واکنش به این سوال که چه کالاهایی برای ایام ماه محرم و صفر توزیع می‌شود، گفت: طبق روال سال گذشته، برنج، مرغ و شکر در برنامه توزیع وجود دارد. قیمت روغن هم در حال حاضر در سراسر کشور به کف رسیده و از این ارزان‌تر نمی‌شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز با بیان اینکه هیچ‌گونه محدودیتی در توزیع تخم مرغ در استان تهران وجود ندارد، گفت: نیازهای مردم تامین خواهد شد و مشکلی در توزیع وجود ندارد.
یدالله صادقی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار برنامه‌ریزی مشخصی برای ذخیره‌سازی، توزیع و قیمت تخم‌مرغ دارند که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز بر اساس آن عمل خواهد کرد.