گروه بازرگانی- رییس شورای اصناف کشور با اشاره به تشکیل کارگروهی برای شناسایی رفع مشکلات اقتصادی در ۱۵ روز به دستور رییس‌جمهور، گفت: شورای اصناف نیز اسامی برخی کارشناسان خود را برای عضویت در این کارگروه به ریاست‌جمهوری ارائه داده است. قاسم نوده فراهانی از تشکیل کارگروهی به دستور رییس‌جمهور برای استخراج و حل مشکلات اقتصادی در ۱۵ روز خبر داد و گفت: شورای اصناف کشور اسامی چند نفر از اعضای خود را برای حضور در این کارگروه به دولت ارائه داده که امیدواریم بتوانند در راه حل مسائل اقتصادی با دولت همراه شوند. وی با اشاره به عزم دولت برای حل مشکلات اقتصادی تولیدکنندگان عنوان کرد: دولت باید در حل مشکلات بخش تولید توجه ویژه‌ای به واحدهای کوچک و متوسط داشته باشد؛ چرا که هم اکنون ۶۰۰ هزار واحد صنفی کوچک در کشور وجود دارد که فعال بودن آنها رونق بخش کلان تولید را به دنبال خواهد داشت.

رییس شورای اصناف کشور همچنین با تشریح ایرادهای شورای نگهبان به اصلاحیه قانون نظام صنفی گفت: این ایرادات در جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی مجلس رفع می‌شود. وی گفت: ایرادی که شورای نگهبان گرفته، درباره یکی از مواد قانون است که تاکید شده به ازای هر ۱۰ هزار واحد صنفی، یک نماینده در شورای اصناف کشور باشد که در این شرایط استانی مثل تهران، ۴۰ نماینده دارد، اما برخی استان‌ها اصلا نماینده‌ای ندارند؛ بنابراین، شورای نگهبان به این ماده به درستی ایراد گرفته است.

رییس شورای اصناف کشور گفت: در حال حاضر این شورا ۱۵۴ نماینده دارد که مربوط به کل کشور است؛ لذا باید به نحوی تقسیم شود که حقوق همه واحدهای صنفی کشور در آن دیده شود. رییس شورای اصناف کشور همچنین از آغاز به کار نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها از ۱۳ تا ۲۲ شهریور ماه در ۴۰۰ مرکز مشخص در کشور و در تهران (بوستان ولایت، پارک ارم، فرهنگسرای خاوران و سازمان گوشت حکیمیه تهرانپارس) برگزار خواهد شد. به گفته وی، در این نمایشگاه‌ها وسایل و لوازمی مرتبط با بازگشایی مدارس عرضه می‌شود؛ ضمن اینکه مواد پروتئینی، مواد غذایی، شوینده‌ها و کیف و کفش نیز در این نمایشگاه‌‌ها عرضه خواهد شد. رییس شورای اصناف کشور از برگزاری طرح «شمیم مهر» هم خبر داد و گفت: در این طرح که از ۲۰ تا ۲۹ شهریور ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود، صرفا مواد غذایی و لوازم التحریر عرضه خواهد شد. وی با بیان اینکه امسال دفترچه دولتی در نمایشگاه‌های پاییزه توزیع نمی‌شود، ادامه داد: کالاها در نمایشگاه‌های پاییزه با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه، گفت: در این نمایشگاه‌ها کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با قیمت مصوب توزیع خواهد شد. یداله صادقی افزود: در این نمایشگاه‌ها، علاوه بر تامین مایحتاج مورد نیاز دانش‌آموزان، کالاهای اساسی نیز به نرخ مناسب و مصوب عرضه خواهد شد.