گروه بازرگانی - هیات پارلمانی نیکاراگوئه به سرپرستی رییس مجلس ملی این کشور با رییس اتاق ایران، گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند. محمد نهاوندیان، رییس اتاق ایران در این دیدار ضمن اشاره به روابط نزدیک سیاسی، سطح مبادلات اقتصادی میان دو کشور را اندک توصیف کرد و گسترش این روابط را مستلزم فکر و کار جدید دانست. وی عدم آشنایی فعالان اقتصادی دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر و بعد مسافت را از مهم‌ترین دلایل این امر برشمرد و ابراز امیدواری کرد با برگزاری همایش‌ها و اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری، بتوان زمینه‌های رشد روابط فی‌مابین را فراهم کرد. نهاوندیان افزود: توانمندی شرکت‌های ایرانی در زمینه ارائه خدمات فنی مهندسی و ساختمان‌سازی، با توجه به حضور موفق در ونزوئلا، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

«رنه نونیز»، رییس مجلس ملی نیکاراگوئه هم، ضمن تشریح وضعیت اقتصادی کشور خود، به رشد اقتصادی نیکاراگوئه در سال ۲۰۱۲ اشاره و عنوان کرد: این کشور از بالاترین سطح امنیت اجتماعی در آمریکای لاتین برخوردار است. وی افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌ها به بخش انرژی‌های تجدیدپذیر سوق پیدا کرده و برآورد می‌شود تا سال ۲۰۱۶، معادل ۷۰ درصد تولید برق نیکاراگوئه از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر تامین شود.

از سوی دیگر، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران دیداری نوروزی با بیش از ۱۰۰ نفر از سفرا و نمایندگان کشورهای مختلف دنیا در ایران نیز داشت که این دیدارها و نشست‌ها را بهترین فرصت برای اتخاذ راه‌حل‌های مناسب جهت بازنگری در نگرش‌های سیاسی دانست.

نهاوندیان با اشاره به ظرفیت‌ها، نیازها و منافع واقعی کشورها، روابط تجاری و اقتصادی را در فضایی که مشکلات سیاسی در آن وجود دارد، فرصتی در جهت استحکام روابط قلمداد کرد و گفت: در این مقطع زمانی که به انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نزدیک می‌شویم، باید هر فرصتی را مغتنم دانسته و از آن برای بازنگری در نگرش‌های سوئی که وجود دارد، بهره بگیریم.

رییس اتاق ایران در ادامه با بیان این نکته که ایران باید از وقوع بحران اقتصادی در اروپا درس بگیرد، اعلام کرد: اتاق ایران از طریق معاونت امور بین‌الملل، اتاق‌ها و شوراهای مشترک آمادگی توسعه روابط تجاری بین ایران با سایر کشورهای جهان را دارد.