یک عضو هیات‌رییسه اتاق ایران معتقد است که مطرح شدن موضوع ادغام وزارت صنایع و بازرگانی در شرایطی که خصوصی‌سازی انجام نشده به صلاح نیست.

ابراهیم جمیلی، در گفت‌وگو با «ایسنا»، تصریح کرد که در شرایطی نیستیم که ادغام انجام گیرد، لذا برای زمینه‌سازی چنین طرحی ابتدا باید سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به بخش‌خصوصی واگذار شوند چرا که معتقدم کنترل وزارتخانه‌ای با حجم بزرگ تنها به گسترش بوروکراسی می‌انجامد. وی نسبت به طرح ادغام دو وزارتخانه با وظایف جدا و حجم بالا اظهار نگرانی کرد و افزود: گفته شد ۲۰‌درصد از سهام مس واگذار می‌شود، اما در عمل مشاهده کردیم که خارجی‌ها هم برای خرید این سهم نیامدند چرا که حاضر نیستند با دولت شریک شوند حال باید این سوال را پرسید که آیا دولت واقعا در پی خصوصی‌سازی است و با این نوع خصوصی‌سازی در پی ادغام دو وزارتخانه است؟!

عضو هیات‌رییسه اتاق ایران با طرح این سوال که کنسرسیومی که برای مثال سهام مس را خریداری کرده است خصوصی بوده یا شبه دولتی؟ از مسوولان خواست تا معیار تعیین بخش‌خصوصی را مشخص کنند چرا که از نظر بخش‌خصوصی هر واحدی که مدیرش از سوی دولت تعیین شود، دولتی است. بنابراین در چنین شرایطی حتی مطرح کردن ادغام کار اشتباهی است و وزیری که حتی ساعتی وقت دیدار با بخش‌خصوصی ندارد چگونه می‌تواند برای دو وزارتخانه برنامه‌ریزی کند؟