درآمد ارزی میگو بیشتر از صادرات پتروشیمی است!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران درآمد ارزی صادرات میگو را معادل کل صادرات صنعت پتروشیمی در کشور ارزیابی کرد. ارسلان قاسمی در گفت‌وگو با «مهر»، با بیان اینکه طی برنامه ای۳ تا ۴ ساله از محل صادرات میگو حدود ۳‌میلیارد دلار درآمد ارزی حاصل می‌شود، گفت: معادل کل صادرات صنعت پتروشیمی کشور درآمد ارزی از محل صادرات میگو به دست می‌آید در حالی که سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی نسبت به میگو ۱۰۰ در مقابل صفر است.

وی اعلام کرد: به منظور چگونگی رفع ممنوعیت صادرات میگوی پرورشی به اتحادیه اروپا در ماه آینده جلسه‌ای با سازمان توسعه تجارت ایران برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ایران رفع ممنوعیت از میگوهای پرورشی را مستلزم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه خواند و افزود: در حال حاضر در بروکسل و ایرلند مسوولیت رفع ممنوعیت از میگوهای پرورشی به سفارتخانه‌های ایران در این دو کشور مربوط می‌شود لذا هماهنگی با وزارت امورخارجه در این زمینه است ضمن آنکه

رای زنی با متولی امر صادرات یعنی سازمان توسعه تجارت می‌تواند نتایج مثبتی را درپی داشته باشد. وی پیگیری رفع ممنوعیت از میگوی پرورشی را نیازمند نگاه فرابخشی خواند و افزود: طی دو سال اخیر نگرش بخشی به این موضوع از سوی سازمان دامپزشکی و نیز وزارت جهاد کشاورزی افق روشنی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان به دنبال نداشته است.

قاسمی بیان کرد: کشور شیلی پس از خروج از فهرست کشورهای صادر‌کننده میگوی پرورشی به اتحادیه اروپا یک و نیم سال تلاش شبانه روزی برای رفع ممنوعیت انجام داد تا بتواند فهرست وارد لیست شود اگر تلاش‌های سازمان‌های متولی میگو در کشور به صورت همزمان انجام شود سریع‌تر به نتیجه خواهیم رسید.