مسوولان مبارزه با قاچاق در استان خوزستان در اقدامی تازه ۶ کمیته تخصصی را برای مبارزه با قاچاق تشکیل دادند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد پنهان، در این راستا کمیته‌های حقوقی و قضایی، اطلاعات و عملیات، ساماندهی اسکله‌ها، مبارزه با قاچاق فرآورده‌های نفتی، حقوقی و قضایی و نیز فرهنگی و تبلیغاتی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. این کمیته‌ها متشکل از مسوولان استانی دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند. بنابراین گزارش، کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان همزمان با تشکیل این کمیته‌ها، اقدام به راه‌اندازی هفت کمیته در شهرستان‌های مرزی با حضور مسوولان ذی‌ربط شهرستان به ریاست فرماندار کرده است.

گفتنی است این اقدام در پی تاکید رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز که خواستار برخورد شدید و بدون مسامحه با دانه‌درشت‌ها و شبکه‌های سازماندهی شده قاچاق شده بود انجام گرفته است.

غلامحسین الهام صبح روز سه‌شنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان خوزستان در جمع مقامات و مسوولان استانی و محلی با بیان اینکه متوسط ارزش پرونده‌های متشکله قاچاق ۱۱میلیون تومان است اظهار کرده بود: شبکه‌های قاچاق در بسیاری از مواقع کالاهای خرد قاچاق را تجمیع و در قالب محموله‌های بزرگ به کلانشهرها قاچاق می‌کنند.