قائم‌مقام سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، گمرک را مسوول بلاتکلیفی ۳۰۰هزار تن کالا در بنادر کشور دانست. آقاجانی در گفت‌وگو با اقتصاد پنهان درباره ۳۰۰هزار تن کالای بلاتکلیف در بنادر کشور که معاون امور بندری سازمان کشتیرانی، سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی را مسوول آن دانسته است، گفت: این کالاها باید به این سازمان تحویل گردد تا نسبت به فروش آنها اقدام شود. وی درباره این کالاهای بلاتکلیف توضیح داد: به محض اعلام فهرست این کالاها از سوی گمرک، اقدامات لازم برای فروش آنها انجام می‌شود.

پورتقی، معاون دفتر اموال منقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی نیز در این رابطه گفت: ۹۰درصد درآمد حاصل از فروش اموال تملیکی به خزانه واریز شده و ۱۰درصد آن صرف هزینه‌های این سازمان می‌شود که سازمان برای تحقق مابع درآمدی خود سریعا نسبت به فروش کالاهای معرفی شده اقدام می‌کند. وی در ادامه اظهار کرد: کالاهای قاچاق متروکه و سایر کالاهای بلاتکلیف در بنادر حداکثر باید پس از گذشت ۴ماه از سوی گمرک به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی معرفی شوند. پورتقی تاکید کرد: اما تاکنون فهرست ۳۰۰هزار تن کالای یادشده به سازمان جمع‌آوری فروش اموال تملیکی اعلام نشده است.

علیرضا ساطعی، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و کشتیرانی پیش از این اعلام کرده بود که ۳۰۰هزار تن کالای متروکه در بنادر کشور بلاتکلیف مانده است. وی مسوولیت تعیین تکلیف این کالاها را بر عهده سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی دانسته و تصریح کرده بود که این سازمان تاکنون هیچ اقدامی برای روشن شدن وضعیت این کالاها انجام نداده است.