رییس موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی گفت: در پنجمین سال اجرای جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی، برای نخستین بار علاوه‌بر بخش تولید، کلیه بخش‌های دیگر اقتصادی از قبیل خدمات، بهداشت و آموزش نیز می‌توانند، متقاضی این جایزه ملی باشند. مسعود همایون‌فر، در «همایش آشنایی با مفاهیم و رویکردهای جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی» با اعلام این خبر افزود: تاکنون برخی بانک‌ها، بیمارستان ها و مراکز خدماتی برای دریافت این جایزه اعلام آمادگی کرده‌اند که این متقاضیان در گروه‌های خاص خود مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

رییس موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی گفت: اجرای جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی از سال ۱۳۸۲ این امکان را فراهم کرده است که بسیاری از سازمان‌های ایرانی با مدل تعالی سازمانی آشنا شده و از آن به عنوان ابزاری برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی در سازمان خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: حضور فعال سازمان‌ها در فرآیند جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی نشانگر این است که سازمان‌های برتر ایرانی قصد دارند خود را با دیگر سازمان‌ها مقایسه کنند تا به این ترتیب گام‌های بلندتری را در مسیر تعالی برداشته و ضمن افزایش توان رقابتی بر پایداری سازمان خود افزوده و در تحقق اهداف سازمانی به موفقیت بیشتری دست یابند.