معاون وزیر بازرگانی از انجام مذاکراتی با انجمن‌ها و تشکل‌ها برای عهده‌دارشدن مسوولیت خرید گندم به عنوان یکی از تصدی‌های بزرگ دولت خبر داد.

مجید پارسانیا، معاون وزیر بازرگانی و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی، در گفت‌وگو با خبرنگار بازرگانی‌ ایسنا اظهار کرد: برای اینکه در کشورمان اتفاق بهتری بیافتد باید تغییری در حوزه خرید گندم و آرد رخ دهد لذا برای دستیابی به این هدف مذاکراتی با انجمن‌ها و تشکل‌ها برای عهده‌دارشدن مسوولیت خرید گندم به عنوان یکی از تصدی‌های بزرگ دولت انجام داده‌ایم تا شرکت‌های تولیدکننده آرد و سرمایه‌گذاران در بخش احداث سیلو گندم خریداری کنند.

وی عنوان کرد: علاوه بر بازکردن عرصه برای ورود بخش خصوصی در خرید گندم رویکرد اصلی دیگری نیز در زمینه تولید نان صنعتی در حال پیگیری است.

پارسانیا با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در اواخر اسفندماه سال ۸۵ درباره سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعطای تسهیلات برای ساخت سیلو و نیز تولید نان صنعتی گفت: پس از تصویب این آیین‌نامه چهار ماه بین تصویب و ابلاغ فاصله زمانی رخ داد ولی در این مدت موافقتنامه و بانک عامل اجرایی کردن آیین نامه نحوه ارائه تسهیلات نهایی شد و در حال حاضر ابزارهای وابسته به آن آماده شده است و متقاضیان بسیاری درخواست خود را به شرکت بازرگانی دولتی ارائه کرده‌اند.

پارسانیا با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در بخش تولید نان‌های صنعتی و حمایت‌های دولتی از آن افزود: در حوزه نان صنعتی با رشد سرمایه‌گذاری قطعا به کیفیت مطلوب و نیز تولید انبوه دست خواهیم یافت.

معاون وزیر بازرگانی از برگزاری همایش ویژه‌ای برای بررسی چالش‌های پیش‌روی صنعتی شدن نان در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: در این همایش نخبگان صنعت آردسازی و دست‌اندرکاران نان صنعتی و نیز شرکت‌های خارجی نیز حضور می‌یابند.