نخستین المپیک کودک و دومین نمایشگاه کودک به همت نمایشگاه بین‌المللی مشهد و شرکت بین‌المللی بزرگان صنعت با حضور بیش از ۶هزار کودک ایرانی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

امیر رضا ثابت، مدیر اجرایی نخستین المپیک کودک با اعلام این خبر گفت: هدف از برگزاری این المپیک ایجاد نشاط در کودکان با انجام تفریحات جذاب مناسب کودک و بازیابی توان و استعداد کودکانی است که در رقابت‌های این المپیک شرکت می‌کنند. وی افزود: برگزاری المپیک کودکان یکی از برنامه‌های مهیج دومین جشنواره کودک است که امسال در مشهد برگزار می‌شود.

وی گفت: المپیک کودکان در رده سنی ۶ماه تا ۶سال در ۶رشته از تاریخ ۱۵شهریور ۸۶ به مدت ۴روز در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود و طی آن کودکان به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. مدیر اجرایی نخستین المپیک کودک و مدیر عامل شرکت بین‌المللی بزرگان صنعت با اشاره به برخی رشته‌های المپیک همچون حرکت چهار دست و پا با هدایت مادر، دو سرعت با روروک، دو قدرت، طناب کشی و پرتاب پوشک، گفت: در المپیک کودک در هر ده دقیقه یک مسابقه روی سکوهای مخصوص برگزاری رقابت‌ها میان ده کودک اجرا می‌شود که پس از برگزاری هر مسابقه یک کودک به عنوان قهرمان برگزیده خواهد شد. به گفته مدیر المپیک کودک، ثبت نام کودکان برای حضور در مسابقات المپیک کودک از ۶شهریور در محل پیک آفتاب مشهد آغاز می‌شود و در عین حال در روزهای برگزاری المپیک نیز از کودکان علاقمند ثبت نام می‌شود.