با واگذاری کار بازرسی و نظارت به مجامع امور صنفی، نقش سازمان بازرسی و نظارت وزارت بازرگانی گسترش خواهد یافت و این سازمان وظیفه نظارت کلان را برعهده می‌گیرد.

رییس سازمان بازرگانی استان تهران ـ در حاشیه نشست منطقه‌ای بررسی موانع توسعه صادرات در کرج اظهار کرد: طبق ماده ۵۲ و ۷۲ قانون نظام صنفی وظیفه بازرسی و نظارت برعهده اصناف است و با واگذاری این امر به بخش اصناف نظارت دقیق‌تری بر کار واحدهای صنفی صورت می‌گیرد چون با ۲۶۰ بازرسی سازمان نظارت نمی‌توان بر کار بیش از ۵۰۰هزار واحد صنفی در استان تهران نظارت کرد. حمید صافدل در پاسخ به این سوال که با واگذاری کار نظارت بر واحدهای صنفی به اصناف، نقش سازمان بازرسی و نظارت کمرنگ‌تر خواهد شد یا خیر؟ گفت: این سازمان وظایف کلان نظارتی را برعهده خواهد گرفت و در این زمینه اصناف همکاری نزدیکی خواهد داشت.

صافدل با بیان اینکه برگزاری طرح ضیافت امسال نیز برعهده اصناف و مجامع امور صنفی است، گفت: برنامه‌ریزی‌ها آغاز شده و این طرح از نیمه شهریور‌ماه با برگزاری نمایشگاهی به اجرا گذاشته خواهد شد تا علاوه بر عرضه مایحتاج مصرفی خانواده‌ها در ماه رمضان، مردم بتوانند وسایل ضروری سال تحصیلی جدید را هم از همین نمایشگاه تهیه کنند.