چرخه صدور و تمدید کارت بازرگانی دراتاق تهران، یک باردیگراصلاح شد تا براساس این تغییرات، عضویت در بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی ایران، به صورت اینترنتی (آنلاین) امکان پذیرشود.

دبیرکل اتاق بازرگانی و صنایع ومعادن تهران با اعلام این خبر گفت: با ایجاد تغییراتی در چرخه صدور وتمدید کارت بازرگانی، فرم‌ها ومدارک مورد نیاز عضویت، روی وب سایت اتاق تهران قرار گرفته است ومتقاضیان می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری، فرم‌های عضویت را تکمیل و چاپ کنند. محمد مهدی راسخ گفت: با ایجاد امکان ثبت نام اینترنتی اتاق تهران، بیش از۳۰‌درصد از بروکراسی چرخه صدور و تمدید عضویت در اتاق تهران کاسته شده واین روند به پایین‌ترین حد خود درطول سال‌های گذشته رسیده است.

همزمان با اصلاح چرخه صدوروتمدید کارت بازرگانی، دبیر کل اتاق تهران از رشد صدور و تمدید کارت بازرگانی در چهارماه گذشته خبر داد. محمد مهدی راسخ گفت: به طور متوسط روزی ۸۰ کارت بازرگانی در اتاق تهران صادر و یا تمدید می‌شود که نسبت به سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است.

وی افزود: بعد از جدی شدن سیاست توسعه بخش خصوصی که به دنبال ابلاغ رسمی‌سیاست‌های اصل ۴۴ به وجود آمده است، میزان استقبال از کارت بازرگانی هم افزایش قابل توجهی یافته است.

در چهارماه گذشته،۴هزارو۲۸۷ شخص حقیقی وحقوقی با مراجعه به واحد عضویت اتاق تهران، کارت بازرگانی جدید دریافت و یا عضویت خودرا تمدید کرده‌اند که این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲/۷۲ رشد نشان می‌دهد.