گروه بازرگانی- معاون اول رییس‌جمهوری مقررات ضد دامپینگ را که چندی پیش توسط هیات وزیران تصویب شده بود ابلاغ کرد. براساس این مصوبه کارگروهی متشکل از نمایندگان صالح وزارت‌خانه‌های بازرگانی، امور خارجه، صنایع و معادن، جهاد کشاورزی، تعاون و گمرک جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و اتاق تعاون عهده‌دار رسیدگی و تشخیص وجود قیمت‌شکنی، یارانه و خسارت ناشی از آنها و تعیین اقدام‌های لازم خواهد بود. همچنین نماینده وزارت بازرگانی در سطح معاون وزیر، ریاست کارگروه را بر عهده خواهد داشت و نمایندگان سایر دستگاه‌ها در سطح مدیر کل در جلسه شرکت خواهند کرد. دبیرخانه کارگروه مزبور، در محل سازمان توسعه تجارت ایران مستقر خواهد بود و کار کارشناسی به عهده وزارتخانه تولیدی مربوط است که گزارش آن را به صورت کتبی به کارگروه ارائه می‌کند.

وزارت بازرگانی برحسب مورد و در صورت لزوم می‌تواند از نمایندگان سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها و افراد خبره یا نماینده تولید‌کنندگان محصول موضوع بحث جهت شرکت در جلسات دعوت کند. ضمن اینکه کارگروه می‌تواند بررسی‌های مربوط به وضع مابه‌التفاوت کالاهای وارداتی موضوع این تصویب‌نامه را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان واگذار کند.

در نهایت، تصمیم در خصوص میزان پرداخت مابه‌التفاوت توسط شورای اقتصاد اعمال می‌شود. ضمن اینکه تصمیمات کارگروه نیز پس از تصویب وزیران عضو کمیسیون ماده (۱) آیین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، اجرایی خواهد بود.