رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از تدوین پیش‌نویس سیاست‌های این ستاد خبر داد و گفت: این پیش‌نویس به زودی نهایی می‌شود.

«غلامحسین الهام» در گفت‌و‌گو با «ایرنا» با بیان این مطلب افزود: محور اصلی فعالیت‌های این ستاد بر مبنای فرامین مقام معظم رهبری است و تمام جوانب موضوع در حوزه‌های پیگیری در اقتصاد مالی، فرهنگی، اطلاع‌رسانی به نحو جامع دیده شده و سیاست‌ها بر اساس آن چارچوب تنظیم شده است. رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: تمرکز سیاست‌های ستاد بر مبنای فعالیت پیشگیرانه و برنامه نرم‌افزاری برای خشکاندن ریشه قاچاق در کشور است.

وی گفت: شناسایی مجاری و بسترهای قاچاق و ارائه راهکارهای مناسب برای خشکاندن این بسترها با همکاری دستگاه‌های مرتبط و ذی‌ربط از مهم‌ترین برنامه‌های ستاد است.

این مقام مسوول در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز یادآور شد: ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت‌های اقتصادی بدون قاچاق در کشور بسیار ضروری است و این مهم به طور جدی مورد توجه قرار می‌گیرد.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به این پرسش که آیا تفویض اختیارات به دبیر ستاد به معنای کم کردن مسوولیت جنابعالی در این بخش نیست، تصریح کرد: آنچه به دبیرخانه ستاد تفویض شده با گذشته یکسان است.

وی مسوولیت رییس ستاد را نمایندگی دولت برای هماهنگی دستگاه‌های مربوطه دانست و گفت: وظیفه ما هماهنگی اختیاراتی است که طبق اصل ۱۲۷ برای تصمیم‌گیری به ستاد تفویض شده است.

وی از حضور پیوسته خود در جلسات هفتگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: برخی مواقع نیز که نیاز به بازدید رییس ستاد از مناطق حساس مرزی کشور بوده، این مهم صورت گرفته است.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین بر حمایت جدی ستاد از فعالان بخش خصوصی که ضمن خطرپذیری در تجارت به سرمایه‌گذاری اقدام می‌کنند، تاکید کرد.

وی همچنین از برپایی نشست مشترک ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با برخی صنوف خبر داد و گفت: نخستین آسیب قاچاق به اصناف وارد می‌شود و به همین دلیل آنها اولین مدعیان مبارزه با قاچاق هستند.