معاون وزیر بازرگانی با مطلوب دانستن واگذاری شرکت سهامی‌فرش ایران به بخش‌خصوصی، این اقدام را گامی‌مثبت در جهت اصلاح مسیر تولید و ارتقا بهره‌وری دانست.

مرتضی فرجی در گفت‌وگو با «مهر» گفت: امیدواریم تمامی‌شرکت‌های دولتی از جمله شرکت سهامی‌فرش ایران در واگذاری با تیمی‌مقتدر و مطلوب و نیز امکاناتی خوب و قوانین و مقرراتی سهل تر نسبت به گذشته، جایگزین شوند هرچند تلاش چندسال اخیر مسوولان این شرکت به خصوص در اخذ قرارداد فرش‌های بزرگ پارچه قابل تقدیر است. وی تصریح کرد: بخش‌خصوصی باید مسیر قبلی را نسبت به تولید و تجارت کیفی فرش دستباف ایران با بهره وری بیشتری ادامه دهند.

وی گفت: تغییر نگاه بازار به فرش دستباف با تجار رابطه مستقیمی‌دارد، زیرا آنها هستند که بازار را بررسی کرده و مطابق با خواست و نیاز مشتریان به تولید می‌پردازند. این همان نهایت بازاریابی است چراکه تولید منطبق با سیستم کششی در بازار صورت می‌گیرد.رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: عموما نسل فعلی، فرش را کالای مصرف می‌دانند در حالیکه این نگاه نسبت به قبل که فرش را یک کالای هنری، نفیس و سرمایه‌ای می‌دانستند، تغییر یافته بنابراین باید متناسب با دیدگاه بازار حرکت کرد.