رییس سازمان بازرگانی گیلان از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصناف در استان خبر داد.

رضا پاک‌سرشت در جلسه شورای اداری بازرگانی استان با تاکید بر اینکه کشور ما نیازمند افزایش صادرات غیر‌نفتی است، گفت: اگر چه سهم صادرات کالا و خدمات صنفی ناچیز است، اما وجود ۲۵۰۰‌هزار واحد صنفی در سطح کشور پتانسیل بسیار مناسبی در راستای نیل به این هدف به شمار می‌رود. وی افزود: باید با اتخاذ راهکارهای مناسب و انسجام برنامه‌ریزی صحیح و هدفمند ضمن تقویت واحدهای صنفی دارای توان صادراتی، نسبت به شناسایی توانمندی‌ها و استعدادهای نهفته اصناف اقدام کرد و با پشتکار فراوان با افزایش سهم صادراتی اصناف، در جهت افزایش صادرات غیرنفتی گام برداشت.

پاک‌سرشت با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصناف شهریور ماه امسال در استان دایر می‌شود، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی بهترین فرصت برای مجامع و اتحادیه‌های صنفی جهت عرضه توانمندی‌ها و فراهم کردن زمینه رقابت میان این واحدها و بازاریابی خواهد بود.

رییس سازمان بازرگانی گیلان تصریح کرد: متاسفانه اطلاعات واحدهای صنفی در خصوص قوانین و تسهیلاتی که دولت به صادر‌کنندگان می‌دهد، بسیار اندک است و این وظیفه همه ما است که با اطلاع‌رسانی لازم سطح آگاهی واحدهای صنفی در این زمینه را افزایش دهیم.