اعضای اتاق بازرگانی بغداد در سفری به استان ایلام خواستار ارائه خدمات فنی مهندسی ایران در بازسازی عراق شدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، یحیی آل عیسی، نایب رییس اتاق بازرگانی بغداد در دیدار با تولیدکنندگان و صادرکنندگان ایلامی در محل اتاق بازرگانی استان ایلام گفت: استان ایلام دارای بهترین شرایط برای گسترش روابط تجاری با عراق است. وی افزود: بازرگانان و مهندسان فعال در استان ایلام می‌توانند علاوه بر کالاهای ایرانی، خدمات فنی مهندسی ایران را برای بازسازی و ایجاد زیرساخت‌ها به کشور عراق صادر کنند. براساس این گزارش، «کارم میکه» دبیر بانک اقلیم عراق نیز در این جلسه از همکاری دو جانبه با بانک اقتصاد نوین خبر داد و افزود: بر اساس تفاهم انجام شده بازرگانان ایران و عراق می‌توانند از خدمات بانک اقتصاد نوین بهره‌مند شوند.

همچنین حجت‌ا... حسینی، رییس سازمان بازرگانی استان ایلام در سخنانی در این نشست گفت: اکنون که خروجی بین‌المللی مهران به عنوان مرز رسمی کشور ایران و عراق شناخته شده، باید از کلیه امکانات و تجهیزات این خروجی استفاده بهینه کرد.

محمد احمدی، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایلام نیز گفت: صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی باید با فاصله گرفتن از شیوه‌های سنتی به سمت شیوه‌های نوین تجارت حرکت کنند. وی افزود: روی آوردن به فعالیت صادراتی و وارداتی نوین باعث رونق اقتصادی می‌شود.