71 شرکت در نمایشگاه صنایع‌دستی اردبیل

دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته با شرکت نمایندگانی از استان‌های مختلف کشور، شرکت‌های خدمات گردشگری و صنایع جانبی و با حضور تعدادی از فعالان صنعت گردشگری و جمعی از مسوولان استانی در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی اردبیل برپا شده است. در این نمایشگاه تخصصی ۷۱شرکت و نمایندگی از استان‌های اصفهان‌، آذربایجان‌شرقی و غربی‌، گیلان‌، فارس‌، خراسان‌جنوبی‌، خراسان رضوی‌، کهکیلویه و بویراحمد‌، گلستان‌، کردستان‌، چهارمحال و بختیاری‌، لرستان‌، کرمانشاه و اردبیل حضور دارند.

همچنین در این نمایشگاه رایزنی فرهنگی کشور ترکیه‌، نمایندگی سازمان‌های گردشگری کشورهای مالزی‌، تانزانیا و سوئد نیز با ایجاد غرفه‌هایی به معرفی قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور خود پرداخته‌اند.

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان اردبیل در آیین گشایش این نمایشگاه هدف از برپایی آن را معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان اردبیل در زمینه صنعت گردشگری، آشنایی مردم و فعالان این صنعت با جاذبه‌های گردشگری سایر استان‌ها و ایجاد تعامل بین فعالان این صنعت و مردم ذکر کرد. مسعود علویان صدر گفت: تولید ثروت برای عموم، ایجاد رفاه و اشتغالزایی از جمله آثار مثبت رونق صنعت گردشگری است که باید برای تکمیل فرآیند و چرخه توسعه آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود. علویان‌صدر همچنین گفت: رونق صنعت گردشگری در همه حال نیازمند سیاست‌گذاری شفاف و متناسب با شناخت جامعه هدف است و فقط در این صورت است که سرمایه‌گذاران با احساس امنیت بیشتر‌، امکانات لازم را برای رونق گردشگری فراهم خواهند کرد. در این نمایشگاه، رییس اداره توریسم کشور مالزی نیز طی سخنرانی کوتاهی به تشریح و معرفی سیاست‌ها‌، برنامه‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشور خود پرداخت. این نمایشگاه به مدت پنج روز ادامه دارد.