جزیره کیش بهمن‌ماه سال‌جاری میزبان اولین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی (Kish termotec ۲۰۰۷) خواهد بود. علی شالباف، رییس ستاد برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی گفت: تولید و مصرف این صنایع و خدمات فنی آن ارتباط مستقیمی با صنعت ساختمان و نرخ ساخت و سازهای صنعتی، مسکونی و تجاری دارد.

رشد جمعیت، و کمبود واحد مسکونی، برج‌ها، مجتمع‌ها و واحدهای صنعتی باعث نیاز به این صنایع شده است و از طرفی لزوم توجه به پاکیزگی هوا و عدم آلودگی آن، بهبود سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و بهینه کردن انرژی، رقابت تنگاتنگی بین تولیدکنندگان به وجود آورده است.

به گفته وی جایگاه ممتاز جزیره کیش و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین تسهیلات قانونی برای تولیدکنندگان و شرکت‌های داخلی زمینه‌ساز صادرات و تقویت این منطقه را فراهم کرده است.

در این نمایشگاه که از تاریخ ۱۶ تا ۱۹بهمن‌ماه برگزار خواهد شد شرکت‌ها به ارائه محصولات خود در بخش‌های سیستم تهویه مطبوع، چیلر، فن‌کوئل، خشک‌کننده هوا، تمیزکننده هوا، ایرواشر، فیلتر هوا، فن‌ها، دستگاه‌های تهویه، قطعات یدکی برای سیستم‌های تهیه مطبوع، کولرهای صنعتی، سردخانه‌ها، یخچال‌های صنعتی، کندانسورهای هوای سرد، قطعات یدکی برای سیستم‌های برودتی، دستگاه‌های یخ‌ساز، یخچال‌های ویترینی،‌ بویلرها، مشعل‌ها، کوره‌ها، سیستم‌های گرمایشی، رادیاتورها، منبع‌ها، دیگ‌ها، کولر اتومبیل، ترموکوبل‌ها، مبدل‌های حرارتی، اندازه‌گیری حرارت و فشار و... خواهند پرداخت.