مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی گفت: در بحث اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به این جمع بندی رسیده‌ایم که گذشته از واگذاری‌های موردی در بنادر به بخش‌خصوصی، اگر بتوانیم با حفظ مسائل حاکمیتی، مدیریت بنادر را هم به طور کل به این بخش واگذار کنیم.

علی طاهری اعلام کرد: هم‌اکنون کل مدیریت بندر گناوه به بخش‌خصوصی واگذار شده و اخیرا هیات عامل این سازمان نیز مصوب کرده مدیریت یکی از بنادر دیگر کشور ( فریدون کنار ) نیز به بخش‌خصوصی واگذار شود. علی طاهری با بیان اینکه سیاست ما این است که واگذاری مدیریت بنادر کشور به بخش‌خصوصی را از کوچک به بزرگ دنبال کنیم، اظهار داشت: در این برنامه، وظایف حاکمیتی ما سرجای خود باقی مانده و نمایندگان سازمان نیز در بنادر واگذار شده برای اعمال مسایل حاکمیتی می‌مانند. به گفته وی، الان کلیه ترمینال‌های بنادر کشور (اعم از کانتینری، نفتی و ...) به بخش‌خصوصی واگذار شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و کشتیرانی با اشاره به اینکه در راستای اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی، سال گذشته و امسال به شدت سازمان از تهیه مستقیم تجهیزات در بنادر اجتناب کرده مگر تجهیزات بسیار سنگینی که بخش‌خصوصی امکان سرمایه‌گذاری در تهیه این تجهیزات نداشته است، تصریح کرد: بنابراین تا جایی که امکان داشته باشد ما به عنوان دولت، دیگر در بخش تجهیزات سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. خوشبختانه بنادر کشور به تجهیزات زیادی مجهز شده است.

طاهری گفت: طرح فروش قسطی تمام تجهیزات سنگین و نیمه سنگین را که الان در بنادر موجود است، در هیات عامل مصوب کرده‌ایم و به زودی مجوز شورای عالی سازمان را که ریاست آن بر عهده وزیر راه است و چندین وزیر هم عضو آن هستند خواهیم گرفت و قطعا همه از این کار استقبال خواهند کرد.

به گفته طاهری، اولویت فروش تجهیزات با کسانی است که در ترمینال بنادر در حال فعالیت هستند.