در پی نامه وزیر بازرگانی به هیات عالی واگذاری سازمان خصوصی سازی و پیشنهاد واگذاری ۹۵درصد از سهام شرکت سهامی فرش و نیز شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی به صندوق بازنشستگی، مسوولان این دو شرکت از آمادگی خود برای اجرای این مصوبه خبر دادند.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی، در گفت‌وگو با ایسنا در این زمینه اظهار کرد: هنوز نحوه اجرای مصوبه سازمان خصوصی‌سازی مشخص نیست ولی مقدمات آن فراهم شده است. سید حمید قوام‌شهیدی با اشاره به تصمیم قبلی درباره واگذاری ۴۵درصد از سهام شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی گفت: چون سازمان خصوصی‌سازی مایل نبود به این ترتیب عمل کند، بنا شد که ۹۵درصد واگذار شود که در انتظار مرحله بعدی آن هستیم. قوام شهیدی درباره زمان واگذاری گفت: یقینا زمان مشخص برای شروع واگذاری سهام شرکت نمایشگاه‌ها به طی مراحل قانونی نیاز دارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت سهامی به لحاظ واگذاری آماده است و سوددهی دارد یا نه؟ گفت: معمولا در بحث واگذاری‌ها سازمان خصوصی سازی باید به ممیزی اموال اقدام کند تا قیمت سهام آن را مشخص کند اما هنوز مراحل اجرایی آن مشخص نیست. قوام شهیدی درباره نحوه تعیین قیمت سهام نیز تاکید کرد: در نهایت در مورد قیمت سهام باید بین وزارت بازرگانی و سازمان خصوصی‌سازی توافق انجام گیرد چرا که از اموال دولت است. وی درباره میزان سرمایه و دارایی‌های شرکت نمایشگاه‌ها نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: چون شرکت چند بار منتقل شده باید ارزیابی جدید از دارایی‌های آن انجام شود.

بصام: نگران‌ هستم

همچنین جلال‌الدین بصام، مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران، نیز با اشاره به اینکه پیش از این قرار بوده است تنها ۶۰درصد از سهام شرکت فرش واگذار شود درباره چگونگی اجرای تصمیم اخیر درباره واگذاری ۹۵درصد سهام گفت: مصوبه هیات عالی واگذاری سازمان خصوصی‌سازی هنوز ابلاغ نشده اما آنچه مسلم است این واگذاری‌ها انجام خواهد شد.

بصام گفت: کل دارایی‌های شرکت سهامی فرش براساس آخرین ارزیابی‌های شرکت ۲۵میلیارد تومان است که البته نحوه محاسبه سازمان خصوصی‌سازی به قیمت روز فرمول خاص خود را دارد که قطعا با قیمت روز بیشتر خواهد شد. وی در ادامه از وضعیت ادامه فعالیت شرکت سهامی فرش پس از واگذاری اظهار نگرانی کرد و افزود: تنها نگرانی موجود این است که فعالیت شرکت پس از واگذاری دچار نقصان شود که باید با مسوولان سازمان خصوصی‌سازی در این زمینه مذاکراتی انجام شود.