از هفته گذشته تاکنون بیش از هزار تن تخم مرغ در مرغداری‌های استان تهران انباشته شده و به فروش نرفته است. ناصر نبی‌پور، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان تهران، در گفت‌وگو با «ایسنا»، ضمن اعلام این خبر گفت: به دنبال تعهد دولت برای خرید روزانه ۴۰۰تن تخم‌مرغ از مرغداری‌های استان و در مجموع خرید روزانه ۱۰۰۰تن تخم‌مرغ از مرغداری‌های کل کشور به مدت ۲ سال، شرکت پشتیبانی امور دام حدود ۶۰۵تن حواله خرید صادر کرده که متاسفانه ۴۰درصد از این تعداد، به بهانه بالابودن هزینه حمل و نقل تاکنون هیچ مراجعه‌ای به مرغداری‌ها نکرده‌اند.

او افزود: وقتی تخم‌مرغی که ما با قیمت ۸۳۲تومان در هر کیلو به فروش می‌رسانیم در بازار با قیمت کیلویی ۸۱۵ تا ۸۲۰ فروخته می‌شود، در نتیجه تخم‌مرغ مرغداری‌ها فروخته نشده و در داخل انبارها می‌ماند.

نبی‌پور خاطرنشان کرد: وقتی تخم‌مرغ‌ها در انبارها زیاد شده و با کاهش قیمت تولیدات مواجه شویم، مرغدارها دچار خسارت زیادی می‌شوند که برای جلوگیری از این اتفاق دولت باید برای کرایه حمل تولیدات مرغداری‌ها چاره‌ای بیاندیشد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان تهران یادآور شد: توزیع‌کنندگان تخم‌مرغ‌ها توسط وزارت بازرگانی و میادین میوه و تره‌بار مشخص می‌شوند که متاسفانه برخی از آنها افرادی دلال هستند که در صورت افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار از ما خریداری کرده و گران‌تر به فروش می‌رسانند در غیر این صورت از فروش خودداری می‌کنند.

نبی‌پور‌ با تاکید بر این که از ابتدا هم روشن بود که این طرح نمی‌تواند موفق باشد، گفت: در گذشته یک شبکه توزیع تخم‌مرغ با حدود ۴۰۰ نفر اقدام به توزیع می‌کرد که دولت بدون حساب این شبکه را برداشته و با دادن حواله‌های جزیی کار خرید را به عهده گرفته است که مشخص است دادن این حواله‌ها نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حمایت شرکت پشتیبانی امور دام مدعی شد: در مورد تعهد دولت، وزارت بازرگانی خلف وعده کرده است.