اگر مشکل حل نشود، شخصا تصمیم‌ می‌گیرم

وزیر بازرگانی با انتقاد از روند رسیدگی به شرایط نامزدهای انتخابات اتاق‌های بازرگانی به کسانی که برخلاف ضابطه و مقررات عمل می‌کنند تذکر داد که کاملا قانون و ضوابط و مقررات را رعایت کرده و با حرکت در چارچوب قوانین از اعمال نفوذ خودداری کنند. دکتر سید مسعود میرکاظمی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره اقدام نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع معادن ایران در تایید نکردن برخی کاندیداهای انتخابات ششمین دوره اتاق‌های بازرگانی ضمن اظهار تاسف از این اقدام، تاکید کرد: اسامی که از سوی انجمن نظارت بر انتخابات اعلام شده بدون تایید نماینده وزارت بازرگانی بوده و در چارچوب قوانین نبوده است لذا از نظر ما نیز اسامی اعلام شده مورد تایید نیست و در واقع وجاهت قانونی هم ندارد.

وزیر بازرگانی با بیان اینکه اسامی نهایی کاندیداهای حائز شرایط باید از سوی رییس انجمن نظارت بر انتخابات تایید و اعلام شود تصریح کرد: بسیاری از اسامی تایید نشده حائز شرایط و شاخص‌هایی که از سوی انجمن برای کاندیداها عنوان شده بود هستند بنابراین دستور داده‌ایم تا جلسه‌ای را برگزار و موضوع را حل کنند و در صورتی که این مشکل حل نشود راسا تصمیم‌گیری خواهم کرد و در صورت لزوم در شورای‌عالی نظارت درباره آن تصمیم‌گیری خواهد شد. میرکاظمی خاطرنشان کرد: در هر صورت اعلام اسامی آن هم به این شکل و عجولانه و سریع خلاف مقررات است و البته وزارت بازرگانی هم موافق این‌گونه حرکت‌های عجولانه نیست و به شدت برخورد خواهد کرد. وی عملکرد دکتر بازرگانی (رییس انجمن نظارت بر انتخابات) را مثبت ارزیابی کرد و درباره مشارکت فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در انتخابات اتاق بازرگانی، افزود: استقبال از انتخابات مطلوب بوده است، البته برخی کج‌سلیقگی‌ها باعث می‌شود استقبال خوبی که شده یک عده‌ای را پشیمان کند که این اقدامات صحیح نیست. وزیر بازرگانی به کسانی که برخلاف ضابطه و مقررات عمل می‌کنند تذکر داد که کاملا قانون و ضوابط و مقررات را رعایت و با حرکت در چارچوب قوانین از اعمال نفوذ خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه به دکتر بازرگانی به عنوان رییس انجمن نظارت بر انتخابات مسوولیت داده شده که از اقدامات خارج از چارچوبی که صورت می‌گیرد جلوگیری کند. میرکاظمی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تضمینی برای اعمال نفوذ نکردن برخی اعضای اتاق بازرگانی در انجمن نظارت وجود دارد یا نه؟ گفت: متاسفانه قانون اتاق‌های بازرگانی عنوان می‌کند که چهار نفر از اعضای انجمن نظارت از نمایندگان اتاق باشند که این مشکل قانونی است البته بسیاری از موارد قانون اتاق‌های بازرگانی باید اصلاح شود و قطعا این کار انجام می‌شود و در زمینه انتخابات اتاق نیز تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

وزیر بازرگانی با تاکید بر مشارکت افراد صاحب اندیشه و فکر و علاقه به توسعه کشور در انتخابات اتاق‌های بازرگانی تاکید کرد: وزارت بازرگانی در پی حضور افراد با تدبیر و دارای دانش و نیز ایجاد تحول مثبت در اتاق‌های بازرگانی است لذا هیچ‌کس نباید در پی حذف افراد صاحب اندیشه و فکر باشد.