بزرگ‌ترین سبد گل جهان در نمایشگاه تهران

مدیرعامل اتحادیه گل و گیاه ایران از برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه در سال آینده در تهران خبر داد.

رضا مهربانی گفت: این نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان داخلی و خارجی روز ۲۵ خرداد‌ماه ۸۶ همزمان با روز ملی گل و گیاه گشایش خواهد یافت.

به‌گفته وی، از تولیدکنندگان گل و گیاه کشورهایی نظیر هلند، اسپانیا، فرانسه و نیز تولیدکنندگان کشورهای آسیای میانه برای حضور در این نمایشگاه دعوت خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال همزمان با روز ملی گل در کشور افزون بر اهدای بیش از ۱۰۰ هزار شاخه گل به مردم، بزرگترین سبد گل جهان با ۳۷/۵ متر طول، ۱۰ متر عرض، ۲/۵ متر ارتفاع و ۱۰۷ هزار شاخه گل در تهران ساخته خواهد شد. بازرگانان ایرانی در نمایشگاه اربیل

جمعی از بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی ‌بازسازی عراق در شهر «اربیل» در ۳۵۰کیلومتری شمال بغداد شرکت کردند.

نمایشگاه بین‌المللی بازسازی عراق در اربیل از روز یکشنبه با حضور یکصد شرکت بین‌المللی و محلی از ۱۰کشور جهان آغاز شده و تا روز جمعه آینده ادامه دارد. بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی در این نمایشگاه تولیدات خود را در معرض دید بازرگانان و تجار عراقی گذاشتند.

انواع لباس و پوشاک، تجهیزات و ابزارآلات برق، قطعات یدکی خودرو، تجهیزات و وسایل کشاورزی، مواد غذایی و دارویی و تجهیزات رایانه‌ای از جمله تولیداتی است که بازرگانان و صاحبان صنایع ایرانی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

در نمایشگاه بین‌المللی اربیل کشورهای ایتالیا، ژاپن، هند، آلمان، ترکیه، امارات، سوریه، لبنان و اردن حضور دارند. این نمایشگاه با همکاری و هماهنگی وزارت بازرگانی دولت حریم کردستان و اتاق بازرگانی آن و شرکت انجمن بازرگانان امارات برگزار شده ‌است.