گروه بازرگانی_ هفتاد و دومین نمایشگاه بین‌المللی مواد غذایی، کشاورزی، باغداری و تنقلات موسوم به «هفته سبز» که پنج‌شنبه ‌شب با حضور «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «خوزه مانوئل باروسو» رییس کمیسیون اتحادیه اروپا افتتاح شده بود، در‌های خود را از روز جمعه بر روی عموم بازدیدکنندگان گشود. این نمایشگاه که تا ۸بهمن ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر برلین ادامه دارد، یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های بین‌المللی در نوع خود به شمار می‌رود.

در این نمایشگاه بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ عرضه‌کننده فرآوردهای غذایی و کشاورزی حضور دارند.

بخش نمایش حیوانات اهلی به ویژه عرضه انواع اسب و گاوهای شیری یکی از جالب‌ترین بخش‌های نمایشگاه بین‌المللی هفته سبز برای بازدیدکنندگان است.

در حاشیه این نمایشگاه همچنین بیش از ۲۰۰ کنفرانس و سمپوزیوم نیز برگزار می‌شود که برگزاری برخی از آنها در طول مدت نمایشگاه ادامه خواهد داشت و کارشناسان در مورد مسائل مختلف مصرف‌کنندگان و عرضه‌کنندگان مواد غذایی و کشاورزی بحث و تبادل نظر می‌کنند. انتظار می‌رود بیش از ۴۰۰هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کنند.

در هفته سبز برلین قرار بود چند شرکت از ایران نیز حضور داشته باشند اما این شرکت‌ها در روز اول شرکت نداشتند و طبق اعلام یک سخنگوی این نمایشگاه، شرکت‌های ایرانی قرار است در روزهای آینده غرفه خود را در سالن شماره ۷تزیین و برپا کنند.