معاون وزیر بازرگانی افزایش قیمت مرکبات را طبیعی دانست و از تلاش وزارت بازرگانی برای برقراری تعادل در قیمت گوشت در کشور خبر داد. محمدصادق مفتح در جمع خبرنگاران درخصوص افزایش ۵۰درصدی قیمت مرکبات گفت: نوسانات قیمتی در کشور طبیعی است، زیرا قیمت کالاها در زمان فصل خود ارزان‌تر عرضه می‌شود.

مفتح با اشاره به این که نوسان قیمت‌ها درکشور طبیعی است، تصریح کرد: باید دید که کالای گران شده تا چه اندازه بر زندگی روزمره مردم تاثیر خواهد داشت. معاون وزیر بازرگانی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره‌بار، درصددیم تا با توازن عرضه و تقاضا بازار متعادل تری در زمینه میوه داشته باشیم. وی درخصوص قیمت نان گفت: کارگروهی برای تعیین قیمت نان در استان تهران تعریف شده که مسوولیت آن بر عهده سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که این کارگروه پس از کارشناسی باید آن را به تایید وزیر بازرگانی برساند. مفتح درباره واردات گوشت به کشور گفت: واردات گوشت همیشه صورت می گیرد و هم‌اکنون ذخایر خوبی از نظر گوشت تولید داخل و وارداتی در کشور وجود دارد. وی با اشاره به طرح مشارکتی وزارت بازرگانی و اصناف برای تامین کالاهای اساسی ایام عید، تصریح کرد: هم اکنون در این خصوص در حال برنامه‌ریزی هستیم که متعاقبا اعلام می‌شود. معاون بازرگانی داخلی وزارت بازرگانی درباره تامین مایحتاج هیات‌های عزاداری در ماه محرم، خاطرنشان کرد: براساس روال هر ساله تامین این مایحتاج به استان‌ها ابلاغ شده که این امر از طریق سازمان های بازرگانی استان‌ها صورت می‌گیرد.

سخنان معاون وزیر بازرگانی در زمینه نوسان قیمت در بازار مرکبات اگرچه تازگی نداشت، اما تعجب خبرنگاران را برانگیخت. شاید خوانندگان این خبر نیز با بررسی وضعیت تولید مرکبات در کشور و ساختار واردات این نوع محصولات، همین احساس را داشته باشند.