گروه بازرگانی- موافقتنامه همکاری مشترک بین سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار و سازمان «شن‌جن» از بخش‌خصوصی چین برای سرمایه‌گذاری در زمینه پتروشیمی بین مدیران این سازمان به امضا رسید. «محمدسعید توکل»، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار در مراسم امضای این موافقتنامه گفت : سرمایه‌گذار چینی برای ایجاد مجتمع‌های مخازن ذخیره مواد پتروشیمی (تانک فارم) در چابهار اعلام آمادگی کرده است. وی میزان سرمایه‌گذاری این پروژه را حدود ۵۰میلیون دلار ذکر کرد و افزود: طبق این توافقنامه سالانه حدود چهارمیلیون تن از محصولات پتروشیمی از منطقه آزاد چابهار به خارج از کشور صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: این موافقتنامه برای انجام مطالعات فنی اقتصادی، فعالیت‌های مهندسی پایه، مهندسی جزییات، خرید تجهیزات تا مرحله نصب و راه‌اندازی است.

توکل اظهار داشت: چابهار از نظر سوخت رسانی از موقعیت خوبی برخوردار است و توانایی سوخت‌رسانی به کشتی‌های بزرگ را دارد از این رو برای اجرای پروژه سوخت رسانی به دنبال شریک برای سرمایه‌گذاری هستیم. وی پروژه انتقال محصولات اتیلن توسط لوله به چابهار را از دیگر پروژه های منطقه آزاد چابهار برشمرد و گفت: برای اجرای این پروژه که به منظور صادرات محصولات پتروشیمی اجرا خواهد شد، مجری آن مشخص شده و در حال مذاکره هستیم.

«رونگ»، مدیرعامل شرکت «شن‌جن» چین نیز گفت: چابهار برای اجرای این پروژه بسیار مناسب است و امیدواریم پروژه ایجاد تانک فارم در این منطقه با موفقیت انجام شود.