گروه بازرگانی- جمعی از صاحبنظران و کارشناسان «دومین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین» در بیانیه پایانی این کنفرانس خواستار «بازمهندسی» فرآیند‌های لجستیکی و نظام بازرگانی به ویژه شبکه‌های توزیع در کشور، به منظور بهینه‌سازی موجودی‌ها، گردش نقدینگی، افزایش قابلیت اطمینان، انعطاف‌پذیری و سرعت ارائه خدمات و کاهش بهای تمام شده کالا‌ها و خدمات شدند. بیانیه «دومین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین» که در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ساله و نیز اهمیت، ضرورت و نقش لجستیک و زنجیره تامین در اهداف توسعه‌ای کشور صادر شده است، شامل مواردی از قبیل تاکید بر هماهنگ‌سازی قوانین و مقررات از جمله قانون کار در حمایت از الزامات برون‌سپاری، به منظور تسهیل تشکیل زنجیره‌های تامین کارآمد و اثربخش است.

در این بیانیه آمده است: برنامه‌ریزی سالانه براساس برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه با توجه به نقش کلیدی لجستیک و زنجیره تامین در دستیابی به اهداف چشم‌انداز بیست‌ساله کشور ضروری است.این بیانیه با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های لازم به منظور تسهیل جریان‌های مالی، اطلاعاتی و فیزیکی در راستای ساماندهی زنجیره‌های تامین کالا و خدمات در کشور، خواستار بهره‌گیری از تجربیات موثر ناشی از همکاری دانشگاه و صنعت در زمینه لجستیک و گسترش این همکاری به منظور ارتقای رقابت‌پذیری زنجیره‌های تامین در راستای تقویت اقتصاد ملی شده است.

توسعه و ترویج دانش و فرهنگ اعتمادسازی و همیاری شرکای زنجیره‌های تامین به منظور ایجاد روابط برنده- برنده، با هدف افزایش کارایی و اثربخشی زنجیره‌های تامین از دیگر درخواست‌های شرکت‌کنندگان در این کنفرانس دو روزه بود.

«دومین کنفرانس ملی لجستیک و زنجیره تامین» که از روز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه در مرکز همایش‌های رازی تهران گشایش یافت، عصر روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه به کار خود پایان داد.