جیتکس 2006 با 3هزار شرکت کلید خورد

گروه بازرگانی- بیست و ششمین دوره نمایشگاه Gitex روز گذشته در دبی کلید خورد و بیشتر از ۳هزار شرکت از ۶۰ کشور جهان آخرین محصولات خود را در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات به نمایش گذاشتند. مدیران این نمایشگاه می‌گویند که بزرگ‌ترین نمایشگاه اطلاعات در خاورمیانه و سومین نمایشگاه بزرگ جهان در این حیطه را برگزار کرده‌اند و آمار و ارقام نیز نشانگر چنین عظمتی است.

بازار جهانی صنعت IT در سال ۲۰۰۶ حداقل به رقم ۲/۱تریلیون دلار می‌رسد و پیش‌بینی می‌شود که با ۶درصد رشد سالانه در سال ۲۰۱۰ از مرز ۵/۱تریلیون دلار بگذرد.

عربستان و امارات متحده عربی حدود ۷۷درصد صنعت IT را در منطقه خلیج‌فارس در اختیار دارند و در خاورمیانه و شمال آفریقا نیز بازار IT از ۹/۶میلیارد دلار در سال ۲۰۰۳ به ۴/۱۳میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ خواهد رسید.

اماراتی‌ها در چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری در زمینه IT و راه‌اندازی دهکده اینترنتی در دبی که بزرگ‌ترین مرکز فناوری ارتباطات در خاورمیانه است، این صنعت را در منطقه خلیج‌فارس شکوفا کرده‌اند و در دهکده اینترنتی دبی ۵هزار نیروی متخصص فعالیت می‌کنند که در نوع خود قابل توجه است. نمایشگاه جیتکس به مدت ۵ روز ادامه دارد.