راه‌اندازی مرکز تجاری چین در قشم

گروه بازرگانی - هیات‌تجاری چین با حضور در منطقه آزاد قشم از امکانات صنعتی، تجاری و سیاحتی این منطقه بازدید کردند. به گزارش روابط‌عمومی منطقه آزاد قشم، ۱۲نفر از سرمایه‌گذاران چینی از شهرک صنعتی تولا، اسکله کاوه، اسکله لافت، محل احداث پل خلیج‌فارس، بندر تاریخی لافت و جنگل‌های حرا و سایر امکانات و ظرفیت‌های جزیره قشم بازدید کردند.

مهندس محمد اصغری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشستی با هیات‌تجاری چینی گفت: پس از سفر مسوولان مناطق آزاد کشورمان به چین، از سرمایه‌گذاران و تجار و صنعتگران بزرگ چینی برای بازدید از امکانات منطقه آزاد قشم دعوت کردیم.

وی با اشاره به آمادگی هیات تجاری چین و سازمان منطقه آزاد قشم در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های توسعه محور در جزیره قشم اظهار داشت: با توجه به امتیازات مناطق آزاد در ایران از جمله معافیت مالیاتی، شرایط مناسب نیروی کار ارزان و ماهر، دسترسی به کشورهای منطقه، دسترسی به بازار کشور و امکانات صنعتی و ترانزیتی موقعیت مناسبی برای سرمایه‌گذاری خارجی در قشم فراهم است. مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از طرح راه‌اندازی مرکز تجاری چین در ایران در منطقه آزاد قشم و سرمایه‌گذاری هیات تجاری چین در این طرح‌ خبر داد و گفت: کار گروه‌های مشترک بین هیات تجاری چین و سازمان منطقه آزاد قشم برای بررسی و اجرای طرح‌ها در زمینه‌های صنعتی، تجاری و سیاحتی تشکیل شد و به زودی نتایج مثبت آن را شاهد خواهیم بود.

در این نشست تاتوژو به نمایندگی از هیات‌تجاری چین در خصوص سرمایه‌گذاری چینی‌ها در قشم اعلام آمادگی کرد.

وی با اشاره به بازدید هیات تجاری چین از امکانات صنعتی و تجاری جزیره قشم گفت: جزیره قشم شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد و ما با تشکیل کارگروه‌هایی می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم. جزیره قشم با وسعت ۱۵۰۰کیلومترمربع بزرگ‌‌تر از ۲۲کشور دنیا است که در مسیر کریدور ترانزیت شمال-جنوب قرار دارد.