گروه بازرگانی- مجتمع تجاری، تفریحی، سرگرمی اریکه ایرانیان با هزینه‌ای معادل ۴۰میلیارد تومان در تهران احداث شده است. این مجتمع به لحاظ امکانات و معماری در جهان رتبه سوم را بعد از دو مجتمع تفریحی در کالیفرنیای آمریکا و تورنتوی کانادا دارد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، موسی عباسی هاشمی‌مقدم، مالک و مدیرعامل این مجتمع در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه دولت وعده‌های بسیاری در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی می‌دهد، اما وقتی پای عمل می‌رسد ساخت این پروژه ملی باید ۷سال طول بکشد در صورتی که این مجتمع باید ظرف مدت ۲ سال ساخته می‌شد.

وی افزود: علاوه بر مشکل‌تراشی‌های سازمان‌های دولتی، بانک‌ها نیز به هیچ‌وجه حاضر به کمک در این راه نبودند.

هاشمی مقدم گفت: ساخت این مجموعه تجاری، فرهنگی، ورزشی از سال ۷۹ آغاز شد و در طی این چند سال، مشکلات، بوروکراسی‌ها و دردسر‌های بسیاری را پشت‌سر گذاشته‌ایم چرا که در بسیاری از مواقع با کمبود منابع مالی مواجه شدیم و هنگامی که برای جبران آن درخواست وام‌بانکی می‌کردیم، با مقاومت بانک‌های دولتی روبه‌‌رو می‌شویم لذا فقط توانستیم مبلغ ۵میلیارد تومان وام را از یکی از بانک‌های خصوصی با بهره ۲۵ تا ۲۷درصد دریافت کنیم.هاشمی‌مقدم به اشتغالزایی ۴۳۰نفری این پروژه در چند ماه آینده اشاره کرد و ادامه داد: انگیزه اصلی من در سرمایه‌گذاری در این زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی، اعتیاد و بیکاری جوانان و همچنین اشتغالزایی بود.

وی با تاکید گفت: این مجتمع با محدودیت پارکینگ روبه‌رو است و ضرورت دارد که مسوولان به این امر توجه کنند.

هاشمی مقدم، در خصوص معضل پارکینگ برای این مجموعه خاطرنشان کرد: اگر زمین را برای احداث پارکینگ در اختیار ما بگذارند، ظرف مدت ۶ماه پارکینگ را می‌سازیم و کار غیرممکن را ممکن می‌کنیم.

وی به سوالی مبنی بر اینکه چرا سرمایه خود را در این بخش صرف کرده‌اید در صورتی که می‌توان چنین سرمایه‌ای را در زمینه دیگری با سوددهی بالا به کار برد پاسخ داد: فقط عشق به خدمت در این زمینه مرا سرپا نگه داشت، اگرنه تمامی مسوولان دولتی از ابتدا آب پاکی را روی دست ما ریخته بودند و می‌گفتند ساخت چنین پروژه‌هایی اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

در ادامه این نشست، ساحره فروهی، مسوول معماری این پروژه گفت: کل معماری مجتمع اریکه ایرانیان با طراحی و ساخت مهندسان ایرانی انجام شده و از هیچ کشوری الگوبرداری نشده است و در خاورمیانه نیز اولین مجتمع به لحاظ ارزش معماری و امکانات است.