چالش‌های جامعه اطلاعاتی

گروه بازرگانی- اتاق بازرگانی بین‌المللی با برگزاری همایش چالش‌های جامعه اطلاعاتی در هند مشکلات پیش روی تجارت الکترونیک، IT و مخابرات را بررسی کرد. به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی تهران به نقل از اتاق بازرگانی بین‌المللی، در این همایش صاحب‌نظرانی از سراسر جهان مهم‌ترین اولویت‌های جوامع اطلاعاتی را همچون، تکنولوژی همگرا و متمرکز، تبیین مفاد اینترنت، افزایش آگاهی‌ها درباره مقید بودن به الزامات حقوقی انتقال داده‌های بین‌المللی و تدوین پیش‌نویس قراردادهای تبادل داده‌های خصوصی به بحث و بررسی گذاشتند.

«نیتین دزای» مشاور ویژه دبیر کل سازمان ملل در این همایش با اشاره به موانع توسعه جامعه اطلاعاتی در جهان، یکی از دلایل موفقیت هند را در این زمینه کم‌‌بودن موانع گسترش جامعه اطلاعاتی و نبود فرهنگ استفاده از کارت اعتباری دانست.

یکی از رهبران تهیه‌کننده شبکه اینترنت در هند نیز با برشمردن اقدامات دولت برای رشد جامعه اطلاعاتی، به کشورها توصیه کرد که برای کمک به رشد اقتصادی خود هر چه بیشتر در جهت توسعه سوادآموزی، بهداشت عمومی و دولت الکترونیک گام بردارند.

این همایش در راستای تلاش‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی برای توسعه و قانونمندکردن تجارت الکترونیک و IT صورت گرفت. همچنین پیگیری پیشنهادها و دستورالعمل‌های عنوان شده در دومین کنفرانس بین‌المللی ITC که سال گذشته در تونس برگزار شد، از دیگر اهداف این همایش بود.