صادرات محصولات کشاورزی امسال به 2/2میلیارد دلار می‌رسد

گروه بازرگانی- صادرات محصولات کشاورزی در سال‌جاری براساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده به بیش از دو میلیارد و دویست‌میلیون دلار می‌رسد. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مهندس محمدرضاشافعی‌نیا، مدیر کل دفتر امور بازرگانی محصولات کشاورزی وزارت کشاورزی افزود: صادرات محصولات کشاورزی در سال ۸۴ مبلغ یک‌میلیارد و ۶۵۹ میلیون دلار بوده است که ۲۰درصد از رقم تعیین‌شده در برنامه سال ۸۴ بیشتر است.

مهندس شافعی‌نیا ادامه داد: بخش‌کشاورزی با امکانات بالقوه و بالفعلی که دارد می‌تواند نقش مهمی در صادرات غیرنفتی کشور بازی کند با توجه به اینکه هزینه‌های سرمایه‌گذاری در این بخش بسیار پایین است. وی افزود: توسعه صادرات غیرنفتی در بخش کشاورزی علاوه بر ارزآوری، زمینه افزایش تولید را فراهم می‌کند که بالارفتن تولید، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در فرآوری تولید را به دنبال دارد.

مدیر کل دفتر امور بازرگانی محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وزارت جهاد کشاورزی را برای توسعه صادرات غیرنفتی اعلام کرد و گفت: تحقق این برنامه‌‌ها می‌تواند صادرات محصولات کشاورزی را تا رقم ۱۰میلیارد دلار افزایش دهد و چنین چشم‌اندازی برای کشوری مثل ایران با امکانات موجود، دور از انتظار نیست. وی گفت: سال گذشته حدود ۵۰ نوع محصول کشاورزی به خارج صادر شد.