«روپیه» مبنای تجارت ایران و پاکستان شد

تهاتر برنج پاکستانی با مواد پتروشیمی

گروه بازرگانی - تجار و صنعتگران بخش خصوصی ایران و پاکستان برای تبادل کالا و خدمات با ارزهای ملی دو کشور به توافق رسیدند.

حاج فاضل قدیر خان شیرانی، رییس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنایع پاکستان در دیدار با یحیی آل اسحاق، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به قرابت‌های فرهنگی و جغرافیایی میان ایران و پاکستان، خواستار گسترش روابط بازرگانی میان دو کشور شد. وی تحریم‌های تجاری ایران و موانع تبادل پول میان بانک‌های دو کشور را بزرگ‌ترین مشکل گسترش روابط تجاری و صنعتی قلمداد کرد و گفت: استفاده از روپیه در تعاملات اقتصادی دوجانبه بخش هنگفتی از مشکلات گسترش روابط را رفع خواهد کرد.

رییس فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان همچنین با اشاره به پتانسیل‌های تولید برنج مرغوب در پاکستان، خواستار کاهش تعرفه واردات این محصول از سوی ایران شد و گفت: ایران هر ساله مقادیر زیادی برنج از هندوستان خریداری می‌کند که کیفیت آن قابل مقایسه با برنج پاکستان نیست.

یحیی آل اسحاق نیز در این دیدار به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی کشور، از پیشنهاد تبادل کالا میان ایران و پاکستان با استفاده از «روپیه» استقبال و تعهد کرد تا در بازگشت به ایران، زمینه این نوع همکاری را ازسوی بانک مرکزی ایران فراهم کند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران که به همراه یک هیات عالی رتبه تجاری و صنعتی به کراچی سفر کرده است، از پیشنهاد تهاتر برنج مرغوب پاکستان با کالاهای ایرانی استقبال کرد و گفت: ایران در قبال خرید برنج از پاکستان می‌تواند کود شیمیایی، پتروشیمی و مواد نفتی به این کشور صادر کند.