دهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و دارویی فردا «یکشنبه» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه حدود ۴۰۰شرکت داخلی و خارجی محصولات خود را تا ۲۴ خرداد به نمایش می‌گذارند. محمدرضا محمد، رییس ستاد «ایران مد» در گفت‌وگو با «ایرنا»، هدف از برپایی نمایشگاه دهم را نمایش توانمندی‌های تولیدی، صادراتی و ارایه دستاوردهای کشور در حیطه تجهیزات، ملزومات، خدمات پزشکی و صنایع دارویی اعلام کرد.

وی تلاش در ایجاد و گسترش تعامل بین تولیدکنندگان داخلی و خارجی در جهت ارتقا و انتقال دوسویه تکنولوژی تولید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی و فراهم کردن بسترهای مناسب برای گسترش ارتباطات علمی، فرهنگی، تجاری و بازرگانی با سایر کشورها را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه ذکر کرد.

محمد، با اشاره به این که همکاری وزارت بهداشت در برگزاری نمایشگاه دهم نسبت به سال‌های گذشته چشمگیرتر است، افزود: وزارت بهداشت بر اساس اصل ۸۷ قانون برنامه چهارم توسعه باید ۳۰درصد ارز مورد نیاز کشور را از طریق صادرات تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و دارویی تامین کند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمارهای رسمی، هم‌اکنون ۱۰تا ۱۵درصد از ارز مصرفی کشور از این طریق تامین می‌شود.

به گفته محمد، بخش‌های خصوصی شامل سندیکاها، انجمن‌ها و اتحادیه واردکنندگان و تولیدکنندگان مواد اولیه دارویی در این نمایشگاه شرکت دارند و به رغم تحریم‌های تحمیلی به کشور، امسال حضور شرکت‌کنندگان خارجی در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ۳۰درصد افزایش یافته است.

وی افزود: نمایندگان ۹کشور عضو اکو از این نمایشگاه بین‌المللی بازدید خواهند کرد.