رییس اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و قاچاق کالای تهران بزرگ گفت: ۳۰۰ تن چای خارجی قاچاق توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالای پایگاه نهم پلیس تهران بزرگ کشف و ضبط شد.

بهزاد قاسمی در گفت‌وگو با «ایرنا»، اظهارداشت: یک فرد ایرانی مقیم کشور امارات با سوءاستفاده از اسناد و مدارک مشابه محموله چای که قبلا به صورت مجاز و قانونی (توسط همین فرد) وارد کشور شده بود، اقدام به ورود ۳۰۰تن چای خارجی قاچاق به ایران کرد. وی گفت: پس از تحقیقات و اقدامات پلیسی مشخص شد که مالک این محموله سنگین چای قصد تخلیه آن را در یکی از انبارهای واقع در حوزه شهرستان ری دارد.

او افزود: با به‌دست آوردن این اطلاعات تیم ویژه‌ای از ماموران مبارزه با قاچاق کالا انبار موردنظر را شناسایی و موفق به کشف محموله ۳۰۰تنی شدند.

قاسمی گفت: در مرحله اول ۱۷۲تن از این چای‌ها با «مارک کلکته» به گمرک شهریار و در مرحله دوم ۱۲۸تن از این چای‌ها به مارک «سیب ارجمند» به گمرک تحویل داده شده بود. وی اظهار داشت: با کارشناسی‌های کارشناسان گمرک مشخص شد که هیچکدام از اسناد ارائه شده ارتباطی با چای‌های توقیفی ندارد.

وی گفت: گمرک به عنوان سازمان شاکی با استناد به ماده ۳ قانون مجازات مرتکبین قاچاق با شکایت علیه متهمان پرونده و ضبط چای‌ها به نفع دولت متهمان را ۵۶میلیارد ریال جریمه کرد.

به گفته وی، در ارتباط با این پرونده دو نفر از دست اندرکاران در تهران دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.