گروه بازرگانی- بهای تالارهای پذیرایی در سال‌جاری افزایش نیافته است.

این خبری است که روز گذشته خسرو ابراهیمی، رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی و تجهیز مجالس تهران اعلام کرد و افزود: به مناسبت آزادسازی خرمشهر به مدت یک هفته از تاریخ ۳ خرداد ماه نرخ کرایه تالارهای پذیرایی و مجالس را تا ۵درصد کاهش داده‌ایم. وی در خصوص نرخ عوارض دریافتی شهرداری تهران از تالارهای پذیرایی و مجالس گفت: از سال ۶۶ تا ۱۳۸۱ نرخ عوارض دریافتی شهرداری تهران از تالارهای پذیرایی ۱۰درصد بوده که اتحادیه به دلیل ارقام غیرکارشناسی و برای حفظ حقوق واحدهای صنفی خواستار لغو عوارض دریافتی است.

ابراهیمی ادامه داد: از سال ۸۲ عوارض دریافتی از تالارهای پذیرایی ۲درصد و در سال ۸۴، ۱۲درصد تعیین شد که با اعتراض این اتحادیه به دیوان عدالت اداری در نهایت طی سال گذشته این نرخ به ۲درصد کاهش یافت که امسال نیز معتبر است.

رییس اتحادیه در تالارهای پذیرایی تهران به صدور ۲۷۰اخطار به واحدهای مختلف در سال گذشته اشاره و عنوان کرد: ۴۰واحد تالار پذیرایی مختلف و بدون پروانه نیز در سال ۸۵ پلمپ شده‌اند.

وی فعالیت بیش از ۲۰۰تالار پذیرایی، حدود ۲۰۰ واحد ظروف کرایه و تجهیز مجالس و به همین تعداد واحد کرایه خنچه عقد و لوازم عقد و عروسی را یادآور شد و افزود: این تعداد واحد صنفی هم‌اکنون در سطح شهر تهران فعالیت دارند.

ابراهیمی همچنین به شهروندان هشدار داد که اقدام به عقد قرارداد و برپایی مراسم خود در تالارهای بدون مجوز نکنند زیرا منجر به خسارت وعواقب قضایی خواهد شد.

وی مدت فعالیت تالارهای پذیرایی در طول سال را ۵/۳ماه ذکر کرد و افزود: هر تالار پذیرایی ۹۰ تا ۱۰۰مجلس در این مدت برگزار می‌‌کند. رییس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران میزان میانگین ورودی تالارهای پذیرایی را ۶۰ تا ۲۰۰هزار تومان بیان کرد و اظهار داشت: اتحادیه آمادگی ارائه تخفیف‌های ویژه برای ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با ازدواج جوانان رادارد.